موتورولا در حال کار بر روی گوشی اج ۷۰ (که در چین با نام Moto X70 Air شناخته میشود) به عنوان یکی از مهمترین محصولات آینده خود است. پس از افشای رندرهایی از زوایای مختلف این دستگاه، اکنون یک ویدئو تبلیغاتی از موتورولا اج ۷۰ به بیرون درز کرده که جزئیات بیشتری از طراحی فوق باریک و چشمنواز این گوشی را تأیید میکند. این ویدئو استراتژی متفاوت موتورولا را برای رقابت در بازار آشکار میسازد: ارائه یک طراحی پرچمدار در کالبد یک گوشی میانرده.
🔹ویدئوی جدید فاش شد: یک ویدئو تبلیغاتی از موتورولا اج ۷۰ جزئیات بیشتری از طراحی نهایی این گوشی را تأیید کرده است.
🔹طراحی فوق باریک: این ویدئو تأیید میکند که گوشی دارای طراحی بسیار باریک با ضخامت کمتر از ۶ میلیمتر خواهد بود.
🔹استراتژی میانرده: استراتژی موتورولا، ارائه این طراحی پریمیوم و پرچمدارگونه در بازه قیمتی میانرده (احتمالاً حدود ۵۰۰ دلار) است که آن را از گوشیهای باریک و گرانقیمت اپل و سامسونگ متمایز میکند.
🔹مشخصات تأیید شده: ویدئو وجود دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و رنگبندیهای متنوع با همکاری پنتون (Pantone) را تأیید میکند.
🔹چالش اصلی: بزرگترین چالش مهندسی برای این گوشی، جای دادن یک باتری با ظرفیت مناسب در بدنهای چنین باریک است.
موتورولا Edge 70
رنگبندی و طراحی موتورولا Edge 70
موتورولا با اج ۷۰ به ترند گوشیهای «فوق باریک» میپیوندد که شرکتهایی مانند سامسونگ و اپل سعی در تثبیت آن دارند. با این حال، رویکرد موتورولا کمی متفاوت است. در حالی که گوشیهای باریک رقبا معمولاً پرچمداران گرانقیمتی هستند، Edge 70 بازار میانرده را هدف گرفته است.
این شرکت بر روی یک رویکرد «طراحی-محور» شرطبندی کرده است. این بدان معناست که مصرفکنندگان میتوانند یک گوشی با حس و ظاهر پریمیوم و در سطح پرچمدار را با قیمتی کاملاً میانرده (احتمالاً در حدود ۵۰۰ دلار / ۴۶۰ یورو) تهیه کنند. این استراتژی به اج ۷۰ یک ویژگی متمایزکننده در مقایسه با سایر گوشیها میدهد و آن را به گزینهای جذاب برای کاربرانی تبدیل میکند که به سبک و قابلیت حمل اهمیت میدهند.
ویدئوی فاش شده چند مورد دیگر از جزئیات ظاهری موتورولا اج ۷۰ را تأیید میکند:
بزرگترین چالش مهندسی برای هر گوشی فوق باریک، عمر باتری است. بدنههای نازکتر در طول تاریخ به معنای باتریهای کوچکتر بودهاند. با این حال، موتورولا اخیراً استعداد خود را در به حداکثر رساندن ظرفیت باتری در فضای محدود نشان داده است. برای مثال، گوشی Moto G86 Power موفق شد یک باتری عظیم ۶,۷۲۰ میلیآمپر ساعتی را در یک فریم نسبتاً باریک جای دهد.
اگر موتورولا بتواند یک باتری با ظرفیت قابل قبول (مثلاً ۵,۰۰۰ میلیآمپر ساعت) را در بدنه زیر ۶ میلیمتری Edge 70 جای دهد، مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به سایر گوشیهای باریک که اغلب عمر باتری را فدای ظاهر میکنند، به دست خواهد آورد. البته مشخصات کلیدی دیگر، مانند نوع پردازنده که هنوز نامشخص است، نیز در موفقیت این دستگاه تعیینکننده خواهند بود.
گوشیهای جدید موتورولا در سری G شامل موتو G56، G86 و G86 Power معرفی شدند
با ارائه یک دستگاه فوق باریک و با حس پریمیوم در یک قیمت دسترسپذیر، موتورولا در حال ایجاد یک جایگاه منحصربهفرد برای خود و دوری از رقابت مستقیم با پرچمداران گرانقیمت است. موفقیت نهایی اج ۷۰ به دو عامل کلیدی بستگی خواهد داشت: انتخاب پردازنده مناسب، و مهمتر از آن، اینکه آیا مهندسان موتورولا موفق شدهاند معمای عمر باتری را در چنین شاسی باریکی حل کنند یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا موتورولا با Edge 70 میتواند توجه کاربران را به سوی خود جلب کند؟