آنطور که پیداست اینستاگرام هر کاری میکند تا در مقابل رقیب چینی خود، کاربر از دست ندهد. براساس آزمایشهای جدیدی که این برند انجام میدهد، باید گفت که طراحی اینستاگرام کاملا کپی تیک تاک خواهد شد. در حقیقت بخش Reels تبدیل به صفحه اصلی میشود اما همچنان استوریها بالای صفحه هستند.
شرکت متا دو بهروزرسانی بزرگ را برای پلتفرمهای اجتماعی خود معرفی کرده است. اینستاگرام در حال آزمایش روشی جدید برای ناوبری در اپلیکیشن خود در هند است، در حالی که فیسبوک ویژگیهایی را برای تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطبانشان ارائه میدهد. هر دو آپدیت با هدف افزایش خلاقیت، تعامل و مشارکت جامعه کاربری طراحی شدهاند.
اینستاگرام در حال آزمایش یک طرحبندی Reels-محور برای گروهی منتخب از کاربران در هند است؛ بازاری که به فرهنگ متنوع ویدیوهای کوتاه خود شهرت دارد. در این تست، کاربرانی که اپلیکیشن را باز میکنند، به طور پیشفرض به فید Reels هدایت میشوند. استوریها همچنان در بالای صفحه قابل دسترس هستند و پیامهای دایرکت نیز با یک سوایپ در نوار ناوبری در دسترس قرار دارند.
این فرمت جدید همچنین یک تب اختصاصی “Following” را معرفی میکند که سه روش برای مشاهده بهروزرسانیهای حسابهای دنبال شده ارائه میدهد:
این تغییر با هدف روانتر کردن دسترسی به ویدیوهای کوتاه و پیامرسانی طراحی شده و نشاندهنده تمرکز روزافزون اینستاگرام بر این حوزهها است. در سطح جهانی، اینستاگرام به ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده و روزانه بیش از ۴.۵ میلیارد بار، Reels در پلتفرمهای متا بازنشر میشود.
نظر شما چیست؟ شما در اینستاگرام بیشتر در بخش ریلز هستید؟