حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه فروش شیائومی ۱۷ و آیفون ۱۷ در چین نتایج شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد!

نوشته

3 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، شیائومی

سری Xiaomi 17 روی کاغذ با بهبودهای سخت‌افزاری قابل‌توجهی عرضه شده است. بااین‌حال، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر فناوری، ادعا کرده است که به‌دلیل تقاضای ضعیف برای مدل پایه شیائومی ۱۷ و برخلاف انتظارات، فروش کلی این سری کمتر از سری شیائومی ۱۵ خواهد بود. دلیل اصلی این تقاضای ضعیف، استقبال قدرتمند از آیفون ۱۷ استاندارد در بازار چین عنوان شده که امسال ارتقاهای سخت‌افزاری بزرگی داشته است.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 مینگ چی کو پیش‌بینی کرده که فروش کلی سری شیائومی ۱۷ به‌دلیل تقاضای ضعیف برای مدل استاندارد، کمتر از ۸ میلیون دستگاه و پایین‌تر از نسل قبل خواهد بود.
  • 🔹 طبق این تحلیل، سهم مدل استاندارد از کل فروش به‌جای ۵۰-۵۵٪ موردانتظار، تنها ۱۵-۲۰٪ خواهد بود.
  • 🔹 دلیل اصلی این تقاضای ضعیف، استقبال قدرتمند از آیفون ۱۷ استاندارد در بازار چین عنوان شده که امسال ارتقاهای سخت‌افزاری بزرگی داشته است.
  • 🔹 این پیش‌بینی در تضاد با اعلامیه اخیر شیائومی مبنی‌بر ثبت رکورد فروش اولیه قرار دارد و تنها به بازار چین مربوط می‌شود.

تحلیل مینگ چی کو: کاهش ۲۰ درصدی پیش‌بینی فروش

پس از اینکه شیائومی هفته گذشته از سری شیائومی ۱۷ در چین رونمایی کرد، مینگ چی کو در پستی در شبکه اجتماعی X ادعا کرد که بررسی‌های صنعتی او نشان می‌دهد تقاضای فعلی برای شیائومی ۱۷ استاندارد، به کاهش ۲۰ درصدی عرضه نسبت‌به هدف اولیه ۱۰ میلیون دستگاهی اشاره دارد. این کاهش پیش‌بینی‌شده، ظاهراً نتیجه تقاضای ضعیف برای مدل پایه است که باعث می‌شود عرضه کلی سری شیائومی ۱۷ به زیر ۸ میلیون دستگاه برسد.

انتظار می‌رفت که مدل پایه شیائومی ۱۷ با سهمی معادل ۵۰ تا ۵۵ درصد، بیشترین سهم را در کل عرضه این سری داشته باشد. بااین‌حال، مینگ چی کو معتقد است که تقاضای «ضعیف‌تر از حد انتظار» برای این مدل، باعث می‌شود که سهم آن از کل عرضه تنها به ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد. فروش رو به بهبود مدل‌های پرو و پرو مکس نیز بعید است که بتواند این شکاف بزرگ را پر کند.

مقایسه فروش آیفون ۱۷ و شیائومی ۱۷

مقایسه فروش آیفون ۱۷ و شیائومی ۱۷

چرا این پیش‌بینی با رکورد فروش اولیه در تضاد است؟

در نگاه اول، پیش‌بینی‌های مینگ چی کو در تضاد با اعلامیه اخیر شیائومی مبنی‌بر ثبت رکورد فروش اولیه به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، استقبال در زمان عرضه یک معیار غیرقابل‌اتکا برای قضاوت درمورد تقاضای بلندمدت یک گوشی هوشمند است. برای اینکه شیائومی ۱۷ از فروش شیائومی ۱۵ پیشی بگیرد، باید مشتریان جدیدی را که طرفداران وفادار این برند نیستند، جذب کند.

دلیل تقاضای ضعیف: قدرت آیفون ۱۷

مینگ چی کو به استقبال قدرتمند از آیفون ۱۷ استاندارد به‌عنوان یک عامل اصلی در کاهش تقاضای شیائومی ۱۷ اشاره می‌کند. برخلاف عرضه‌های قبلی آیفون، مدل استاندارد امسال شاهد بهبودهای سخت‌افزاری بزرگی، از جمله نمایشگر جدید ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های جدید ۴۸ مگاپیکسلی Fusion و موارد دیگر بوده است. این ارتقاها با استقبال خوب جامعه کاربری و رسانه‌ها مواجه شده و جای تعجب نیست که آیفون ۱۷ استاندارد در چین نیز با استقبال قدرتمندی روبرو شده است.

چشم‌انداز آینده: کاهش قیمت احتمالی و عرضه جهانی

این تحلیلگر همچنین پیش‌بینی می‌کند که اگر تقاضا برای شیائومی ۱۷ در طول تعطیلات هفته طلایی روز ملی چین (که از اول اکتبر آغاز می‌شود) بهبود نیابد، این شرکت ممکن است برای تحریک فروش، قیمت برخی مدل‌ها را کاهش دهد.

لازم‌به‌ذکر است که گزارش اخیر مینگ چی کو فقط برای بازار چین است. بنابراین، باید منتظر ماند و دید که این گوشی‌ها در سطح جهانی چگونه عمل خواهند کرد. بااین‌حال، جای تأسف است که انتظار نمی‌رود شیائومی مدل‌های پرو و پرو مکس را در خارج از چین عرضه کند و تنها مدل‌های استاندارد و اولترا عرضه جهانی خواهند داشت.

به‌نظر شما، آیا ارتقاهای سخت‌افزاری در آیفون ۱۷ استاندارد آنقدر جذاب است که بتواند فروش یک رقیب قدرتمند اندرویدی مانند شیائومی ۱۷ را در بازاری مانند چین تحت تأثیر قرار دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی