حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی عملکرد وان پلاس ۱۵ پیش از معرفی رسمی: هسته گیمینگ اختصاصی و نمایشگر 165Hz با حاشیه 1.15mm

نوشته

5 ساعت قبل | بدون دیدگاه | وان‌پلاس

امروز درجریان کنفرانس گیمینگ وان‌پلاس ۲۰۲۵ در پکن، نسل جدید هسته گیمینگ Windspeed رونمایی شد. لی جیه، رئیس وان‌پلاس چین، اعلام کرد که این شرکت با همکاری بازی‌های موبایلی محبوبی مانند League of Legends Mobile، یک اکوسیستم گیمینگ با فریم‌ریت فوق‌بالای ۱۶۵ هرتز را توسعه خواهد داد که برای اولین بار در گوشی وان پلاس ۱۵ ارائه می‌شود.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 وان‌پلاس از هسته گیمینگ جدید Windspeed و اکوسیستم بازی ۱۶۵ هرتز رونمایی کرد که اولین بار در گوشی وان پلاس ۱۵ ارائه می‌شود.
  • 🔹 این فناوری با هماهنگ‌سازی CPU، GPU و NPU در تراشه اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵، تجربه پایدار ۱۶۵ فریم‌بر‌ثانیه را با مصرف انرژی ۱۱.۷٪ کمتر ارائه می‌دهد.
  • 🔹 تست‌های واقعی نشان می‌دهند این گوشی بازی‌های رقابتی را با نرخ نزدیک به ۱۶۵ فریم و عناوین سنگین مانند Genshin Impact را با نرخ پایدار ۶۰ فریم اجرا می‌کند.
  • 🔹 رئیس وان‌پلاس همچنین تأیید کرد که وان پلاس ۱۵ دارای نمایشگر تخت با حاشیه‌های فوق‌باریک ۱.۱۵ میلی‌متری در هر چهار طرف خواهد بود.

هسته گیمینگ Windspeed وان پلاس ۱۵ چیست و چگونه کار می‌کند؟

لی جیه فاش کرد که وان پلاس ۱۵ اولین دستگاهی خواهد بود که به نسل جدید هسته گیمینگ Windspeed مجهز می‌شود. این فناوری به‌صورت عمیق با تراشه اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ کوالکام یکپارچه شده و امکان بهینه‌سازی عملکرد گیمینگ را در سطح تراشه فراهم می‌کند.

در سناریوهای واقعی بازی، هسته Windspeed با هماهنگ‌سازی CPU ،GPU و NPU و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، یک تجربه پایدار ۱۶۵ فریم‌برثانیه کامل را ارائه می‌دهد. طبق گفته وان‌پلاس، این هسته:

  • راندمان زمان‌بندی تراشه را ۲۹.۸٪ افزایش می‌دهد.
  • بار هسته‌های پردازشی را ۱۵.۶٪ کاهش می‌دهد.
  • مصرف انرژی کلی دستگاه را ۱۱.۷٪ کاهش می‌دهد.

مزایای بازی با نرخ ۱۶۵ فریم‌بر‌ثانیه

نرخ ۱۶۵ فریم‌برثانیه در مقایسه با ۱۲۰ فریم‌برثانیه سنتی، ۴۵ فریم اضافی در هر ثانیه ارائه می‌دهد که سرعت نمایش را ۲۷٪ افزایش داده و تأخیر کلی سیستم را ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. در بازی‌های شوتر (FPS)، این به بازیکنان اجازه می‌دهد دشمنان را زودتر ببینند، سریع‌تر هدف‌گیری و شلیک کنند و دقت خود را بهبود بخشند. این مزیت به قدری است که می‌توان آن را یک «تقلب سخت‌افزاری» توصیف کرد.

نتایج عملکرد در دنیای واقعی: از بازی‌های رقابتی تا عناوین سنگین

وان‌پلاس نتایج تست‌های واقعی این گوشی را نیز به اشتراک گذاشت که عملکرد فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد.

بازیمیانگین فریم‌ریتپایین‌ترین ۱٪ فریم‌هامصرف انرژی
Delta Force۱۶۴.۹ فریم‌برثانیه۱۵۶.۷ فریم‌برثانیه۴.۶۷ وات
CrossFire۱۶۴.۹ فریم‌برثانیه۱۵۸.۳ فریم‌برثانیه۳.۷ وات
Honkai: Star Rail (حداکثر تنظیمات)۵۹.۳ فریم‌برثانیه۶.۴۴ وات
Genshin Impact (حداکثر تنظیمات)۶۰.۰ فریم‌برثانیه۳.۸۸ وات

اما برجسته‌ترین نکته، قابلیت جدید وان‌پلاس ۱۵ در اجرای بازی Genshin Impact با رزولوشن 1.5K و نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه با استفاده از درون‌یابی فریم GPU با تأخیر نزدیک به صفر است. این گوشی توانست بیش از ۳۰ دقیقه این بازی را با میانگین ۱۲۰ فریم و با مصرف انرژی تنها ۶.۲ وات بدون نیاز به خنک‌کننده خارجی اجرا کند.

نگاهی به طراحی خیره‌کننده

لی جیه همچنین جزئیات جدیدی از طراحی خیره‌کننده وان پلاس ۱۵ را فاش کرد:

  • حاشیه‌های فوق‌باریک ۱.۱۵ میلی‌متری در هر چهار طرف.
  • بدون حاشیه پایینی بزرگ (chin).
  • نمایشگر کاملاً تخت.
  • لبه‌های بسیار باریک و گوشه‌هایی با انحنای R بزرگ برای حس بهتر در دست.

این گوشی که در ماه اکتبر رسماً معرفی خواهد شد، با ترکیب نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و سیستم‌عامل ColorOS 16، نویدبخش یک تجربه کاربری فوق‌العاده روان است.

وان پلاس ۱۵

وان پلاس ۱۵

به‌نظر شما، آیا حرکت به سمت فریم‌ریت‌های فوق‌بالا مانند ۱۶۵ هرتز، یک پیشرفت معنادار برای گیمینگ موبایل است یا یک ترفند بازاریابی که تفاوت چندانی در تجربه واقعی ایجاد نمی‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی