امروز درجریان کنفرانس گیمینگ وانپلاس ۲۰۲۵ در پکن، نسل جدید هسته گیمینگ Windspeed رونمایی شد. لی جیه، رئیس وانپلاس چین، اعلام کرد که این شرکت با همکاری بازیهای موبایلی محبوبی مانند League of Legends Mobile، یک اکوسیستم گیمینگ با فریمریت فوقبالای ۱۶۵ هرتز را توسعه خواهد داد که برای اولین بار در گوشی وان پلاس ۱۵ ارائه میشود.
لی جیه فاش کرد که وان پلاس ۱۵ اولین دستگاهی خواهد بود که به نسل جدید هسته گیمینگ Windspeed مجهز میشود. این فناوری بهصورت عمیق با تراشه اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ کوالکام یکپارچه شده و امکان بهینهسازی عملکرد گیمینگ را در سطح تراشه فراهم میکند.
در سناریوهای واقعی بازی، هسته Windspeed با هماهنگسازی CPU ،GPU و NPU و با استفاده از فناوریهای پیشرفته، یک تجربه پایدار ۱۶۵ فریمبرثانیه کامل را ارائه میدهد. طبق گفته وانپلاس، این هسته:
نرخ ۱۶۵ فریمبرثانیه در مقایسه با ۱۲۰ فریمبرثانیه سنتی، ۴۵ فریم اضافی در هر ثانیه ارائه میدهد که سرعت نمایش را ۲۷٪ افزایش داده و تأخیر کلی سیستم را ۱۰ میلیثانیه کاهش میدهد. در بازیهای شوتر (FPS)، این به بازیکنان اجازه میدهد دشمنان را زودتر ببینند، سریعتر هدفگیری و شلیک کنند و دقت خود را بهبود بخشند. این مزیت به قدری است که میتوان آن را یک «تقلب سختافزاری» توصیف کرد.
وانپلاس نتایج تستهای واقعی این گوشی را نیز به اشتراک گذاشت که عملکرد فوقالعاده آن را نشان میدهد.
بازی | میانگین فریمریت | پایینترین ۱٪ فریمها | مصرف انرژی |
Delta Force | ۱۶۴.۹ فریمبرثانیه | ۱۵۶.۷ فریمبرثانیه | ۴.۶۷ وات |
CrossFire | ۱۶۴.۹ فریمبرثانیه | ۱۵۸.۳ فریمبرثانیه | ۳.۷ وات |
Honkai: Star Rail (حداکثر تنظیمات) | ۵۹.۳ فریمبرثانیه | – | ۶.۴۴ وات |
Genshin Impact (حداکثر تنظیمات) | ۶۰.۰ فریمبرثانیه | – | ۳.۸۸ وات |
اما برجستهترین نکته، قابلیت جدید وانپلاس ۱۵ در اجرای بازی Genshin Impact با رزولوشن 1.5K و نرخ ۱۲۰ فریمبرثانیه با استفاده از درونیابی فریم GPU با تأخیر نزدیک به صفر است. این گوشی توانست بیش از ۳۰ دقیقه این بازی را با میانگین ۱۲۰ فریم و با مصرف انرژی تنها ۶.۲ وات بدون نیاز به خنککننده خارجی اجرا کند.
لی جیه همچنین جزئیات جدیدی از طراحی خیرهکننده وان پلاس ۱۵ را فاش کرد:
این گوشی که در ماه اکتبر رسماً معرفی خواهد شد، با ترکیب نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و سیستمعامل ColorOS 16، نویدبخش یک تجربه کاربری فوقالعاده روان است.
بهنظر شما، آیا حرکت به سمت فریمریتهای فوقبالا مانند ۱۶۵ هرتز، یک پیشرفت معنادار برای گیمینگ موبایل است یا یک ترفند بازاریابی که تفاوت چندانی در تجربه واقعی ایجاد نمیکند؟