بهگفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، و آدام موسری، رئیس اینستاگرام، این شبکه اجتماعی اکنون به رکورد شگفتانگیز ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافته است. این نقطهعطف مهم، نفوذ و تأثیرگذاری روزافزون این پلتفرم بر فرهنگ دیجیتال، تولید محتوا و تعاملات اجتماعی در سراسر جهان را به نمایش میگذارد.
آدام موسری در یک ویدیوی جدید توضیح داد که تقریباً تمام رشد اینستاگرام در چند سال گذشته، ناشی از سه بخش کلیدی بوده است: دایرکتها (DMs)، ریلز (Reels) و محتوای توصیهشده توسط الگوریتم. بههمیندلیل، او تأکید کرد که اینستاگرام در ماههای آینده تمرکز خود را بر این سه محصول بیشتر خواهد کرد و جهتگیری کلی اپلیکیشن را به سمت آنها سوق خواهد داد.
اینستاگرام برای عملی کردن استراتژی جدید خود، قصد دارد تغییرات مهمی را در زمینه کنترل الگوریتم و طراحی رابط کاربری اعمال کند.
اینستاگرام برای اینکه کنترل بیشتری به کاربران بر روی محتوای نمایشدادهشده بدهد، درحال آزمایش قابلیتی برای تنظیم دقیق الگوریتم ریلز است. با استفاده از این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود:
موسری اشاره کرد که این قابلیت ممکن است در آینده به سایر بخشهای اینستاگرام نیز گسترش یابد.
علاوهبر این، اینستاگرام نوار ناوبری پایین اپلیکیشن را نیز بهروزرسانی خواهد کرد. در این تغییر، دکمه آپلود محتوا با یک لینک مستقیمتر به بخش دایرکتها جایگزین میشود تا بر اهمیت پیامرسانی بهعنوان یک تمرکز اصلی تأکید شود.
اینستاگرام پیش از این در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱ میلیارد کاربر دست یافته بود. عبور از مرز ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه، نقش محوری این پلتفرم در اکوسیستم شرکت متا و اهمیت آن برای تولیدکنندگان محتوا، برندها و کاربران عادی را بیش از پیش برجسته میکند. این اعلامیه همچنین نشاندهنده تکامل مداوم اینستاگرام همراستا با جاهطلبیهای گستردهتر متا در زمینه هوش مصنوعی و متاورس است.
بهنظر شما تمرکز بیشتر اینستاگرام بر روی دایرکت و ریلز، تجربه کاربری این پلتفرم را بهبود خواهد بخشید؟