حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا از عینک هوشمند Ray-Ban Display به‌همراه مچ‌بند عصبی رونمایی کرد: قیمتی معادل پیکسل ۱۰

نوشته

1 ساعت قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، عینک هوشمند، متا

متا از اولین عینک هوشمند خود با نمایشگر داخلی رونمایی کرده است. این عینک هوشمند با نام متا ری-بن دیسپلی (Meta Ray-Ban Display) اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 متا اولین عینک هوشمند خود با نمایشگر داخلی تمام‌رنگی را با همکاری ری-بن و با قیمت ۷۹۹ دلار معرفی کرد.
  • 🔹 کنترل این عینک از طریق یک مچ‌بند عصبی (Neural Band) انجام می‌شود که حرکات دست را از طریق سیگنال‌های عضلانی تشخیص می‌دهد.
  • 🔹 فروش این محصول از تاریخ ۳۰ سپتامبر (سه‌شنبه، ۸ مهر) آغاز خواهد شد.
  • 🔹 در مرحله اول، این عینک فقط به‌صورت حضوری در فروشگاه‌های منتخب ایالات متحده به‌فروش می‌رسد و عرضه آنلاین نخواهد داشت.

عینک هوشمند متا Ray-Ban Display چه مشخصات و قابلیت‌هایی دارد؟

درحالی‌که عینک‌های هوشمند قبلی متا و ری-بن تنها به دوربین، اسپیکر و پد لمسی مجهز بودند، این مدل جدید اولین محصولی است که یک نمایشگر را مستقیماً در خود جای داده است. این عینک با طراحی آشنا اما کمی ضخیم‌تر، یک رابط کاربری را در سمت راست میدان دید شما نمایش می‌دهد.

عینک هوشمند متا Ray-Ban Display

عینک هوشمند متا Ray-Ban Display

مشخصات کلیدی این دستگاه به شرح زیر است:

مشخصاتتوضیحات
نمایشگرتمام‌رنگی با وضوح بالا (600×600 پیکسل)
عمر باتری عینک۶ ساعت در «استفاده ترکیبی»
عمر باتری با کیستا ۳۰ ساعت با کیس شارژ همراه
روش کنترلمچ‌بند عصبی (Neural Band) با عمر باتری ۱۸ ساعت

کنترل این عینک از طریق مچ‌بند عصبی متا انجام می‌شود که می‌تواند حرکات دست شما، به‌طور خاص سیگنال‌های عضلانی و نه صرفاً خود حرکات، را برای کنترل رابط کاربری تشخیص دهد. متا حتی به شما اجازه می‌دهد با استفاده از آن «تایپ» کنید. قابلیت‌های نرم‌افزاری این عینک عبارت‌اند از:

  • دستیار هوش مصنوعی Meta AI با پاسخ‌های بصری
  • ارسال و دریافت پیام و تماس‌های ویدیویی
  • دوربین با نمایاب (viewfinder) برای عکس و فیلم
  • مسیریابی برای پیاده‌روی
  • زیرنویس زنده (Live captions) و ترجمه همزمان
  • کنترل موسیقی

فلسفه طراحی: فناوری برای حضور در لحظه

متا توضیح می‌دهد که این عینک طوری طراحی شده تا به شما کمک کند «به بالا نگاه کنید و در لحظه حضور داشته باشید.» این شرکت تأکید می‌کند که این محصول یک «گوشی هوشمند متصل به صورت شما» نیست، بلکه ابزاری برای تعاملات کوتاه و سریع است تا بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی، کارهای روزمره خود را انجام دهید. نمایشگر در کنار میدان دید قرار گرفته تا مانع دید شما نشود و همیشه روشن نیست تا حواس شما را پرت نکند.

عینک هوشمند Ray-Ban Display

عینک هوشمند Ray-Ban Display

نحوه خرید: یک محدودیت بزرگ در زمان عرضه

متا اعلام کرده است که فروش عینک‌های ری-بن دیسپلی از تاریخ ۳۰ سپتامبر (سه‌شنبه، ۸ مهر) آغاز خواهد شد. قیمت این محصول که شامل عینک و مچ‌بند عصبی است، ۷۹۹ دلار خواهد بود.

اما یک نکته مهم وجود دارد: شما نمی‌توانید این محصول را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. متا در مرحله اول، این عینک را انحصاراً به‌صورت حضوری و فقط در ایالات متحده به‌فروش می‌رساند. این عینک‌ها در فروشگاه‌های «محدودی» از جمله Best Buy ،LensCrafters ،Sunglass Hut و فروشگاه‌های رسمی ری-بن در دسترس خواهند بود و امکان تست و دموی حضوری نیز فراهم است.

عرضه این محصول در کشورهای دیگر از جمله کانادا، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا در اوایل سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. این عینک در رنگ‌های مشکی و شنی با لنزهای فتوکرومیک (Transition) عرضه می‌شود.

به‌نظر شما، آیا استراتژی فروش انحصاراً حضوری در ابتدای عرضه، به موفقیت این محصول کمک می‌کند یا یک مانع بزرگ برای آن خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی