شیائومی امروز رسماً تأیید کرد که با عبور از نامگذاری Xiaomi 16، سری گوشیهای هوشمند شیائومی ۱۷ را در اواخر ماه جاری میلادی در چین معرفی خواهد کرد. این رویکرد مشابه معرفی پرچمداران قبلی، ازجمله سری شیائومی ۱۵ است که بلافاصله پس از معرفی تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ الیت معرفی شد. بااینحال، این بار این شرکت سه گوشی پرچمدار شیائومی ۱۷، شیائومی ۱۷ پرو و شیائومی ۱۷ پرو مکس را معرفی خواهد کرد که همگی به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ مجهز هستند.
شایعات اخیر مشخصات قابلتوجهی را برای مدل استاندارد Xiaomi 17 فاش کردهاند که در صورت صحت، با یک پرچمدار بسیار قدرتمند روبهرو خواهیم بود.
مشخصه | ویژگی (شایعهشده) |
---|---|
نمایشگر | ۶.۳ اینچ، 1.5K، OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز |
دوربین اصلی | ۵۰ مگاپیکسل با سنسور OmniVision |
دوربین فوقعریض | ۵۰ مگاپیکسل |
دوربین تلهفوتو | ۵۰ مگاپیکسل با سنسور ISOCELL JN5 سامسونگ |
نرمافزار | HyperOS 3 مبتنیبر اندروید ۱۶ |
حسگر اثرانگشت | اولتراسونیک |
گواهی مقاومت | IP68 + IP69 |
باتری | ۷۰۰۰ میلیآمپرساعتی |
سرعت شارژ | ۱۰۰ وات سیمی و ۵۰ وات بیسیم |
لو ویبینگ (Lu Weibing)، مدیر بخش گوشیهای هوشمند شیائومی، در خصوص این سری جدید گفت که این محصولات بخشی از استراتژی پنجساله شیائومی برای محصولات ردهبالا هستند و یک تغییر کلیدی در خط تولید دیجیتال این شرکت را رقم میزنند.
لو ویبینگ در مورد سری Xiaomi 17 و رقابت با اپل گفت:
پنج سال پیش، ما استراتژی ردهبالای خود را آغاز کردیم، از بزرگترین رقیب خود آموختیم و با قاطعیت خود را با آیفون محک زدیم. تا به امروز، اپل همچنان برتری دارد. موفقیت سری آیفون ۱۷ برای همه مشهود است، اما ما همچنان با اعتمادبهنفس هستیم و بههمیندلیل است که مستقیماً با آیفون در همان نسل و در همان سطح رقابت میکنیم.
این اعتمادبهنفس از پیشرفت مستحکمی که طی پنج سال گذشته داشتهایم، نشأت میگیرد. این پیشرفت ناشی از یک درک عمیق از مفهوم «عدم وجود نقطه ضعف در محصولات ردهبالا، از مشخصات پیشرو گرفته تا اولویت دادن به تجربه و ادغام عمیق نرمافزار و سختافزار» است. با این درک، شیائومی پیشرفت چشمگیری در گوشیهای هوشمند ردهبالای خود داشته است.
مهمتر از آن، این اعتمادبهنفس از پیشرفتهای مداوم فناوری ما سرچشمه میگیرد. طی پنج سال گذشته، ما بیش از ۱۰۰ میلیارد یوان (حدود ۱۳.۷ میلیارد دلار) در تحقیقوتوسعه سرمایهگذاری کردهایم و قصد داریم این سرمایهگذاری را طی پنج سال آینده به ۲۰۰ میلیارد یوان (حدود ۲۷.۴ میلیارد دلار) افزایش دهیم. این بار با سری می ۱۷، شما شاهد مجموعهای از آخرین دستاوردهای ما خواهید بود.
نظر شما درباره سری Xiaomi 17 و استراتژی تهاجمی این شرکت چیست؟ آیا شیائومی با سرمایهگذاری سنگین در تحقیقوتوسعه میتواند سرانجام به رقیب جدیتری برای اپل در بازار جهانی تبدیل شود؟