گزارش شده است که سامسونگ تولید انبوه یک دوربین جدید با زوم پیوسته (Continuous Zoom) را برای گوشیهای هوشمند آغاز کرده است. این فناوری که زوم اپتیکال را در یک محدوده وسیعتر ارائه میدهد، درحالحاضر برای تولیدکنندگان گوشیهای موبایل چینی آماده میشود و احتمالاً به این زودیها آن را در دستگاههای گلکسی خود سامسونگ نخواهیم دید.
شاید شما هم سالهاست که منتظر بهبودهای بزرگ در دوربین گوشیهای پرچمدار گلکسی هستید. بااینحال، شایعات اخیر نشان میدهند که سری گلکسی S26 هیچ تغییر قابلتوجهی در این زمینه بههمراه نخواهد داشت. و برای نمک پاشیدن بر این زخم، سامسونگ تولید انبوه یک فناوری دوربین جدید و چشمگیر با زوم پیوسته را آغاز کرده که متأسفانه، به این زودیها شاهد آن در گوشیهای گلکسی نخواهیم بود.
بهگفته افشاگر معروف، Digital Chat Station، شما میتوانید انتظار داشته باشید که فناوری دوربین زوم پیوسته سامسونگ را در نسل بعدی گوشیهای هوشمند ردهبالای چینی ببینید. این فناوری بهاحتمالزیاد در ترکیب دوربین دستگاههای «اولترای» آینده بهکار خواهد رفت، اما بهطور کنایهآمیزی، نه در اولتراهای خود سامسونگ.
این دوربین جدید یک گام بزرگ روبهجلو نسبت به چیزی است که به آن عادت کردهایم. اکثر دوربینهای فعلی گوشیها، حتی در دستگاههای ردهبالا، از زوم اپتیکال ثابت استفاده میکنند. این بهمعنای آن است که شما در بزرگنماییهای مشخصی مانند 3x یا 5x یک عکس واضح دریافت میکنید، اما هر سطح بزرگنمایی در این بین، با برشهای دیجیتالی انجام میشود که میتواند منجر به عکسهای تار و با کیفیت پایینتر شود.
لنز زوم پیوسته متفاوت است. این لنز مانند یک دوربین حرفهای عمل میکند و با حرکت دادن اجزای داخلی، کیفیت اپتیکال شفاف و واضح را در سراسر محدوده بزرگنمایی حفظ میکند.
این اولین بار نیست که سامسونگ جدیدترین فناوریهای خود را به جای پیادهسازی اولیه در دستگاههای خود، به برندهای رقیب عرضه میکند. این رویه حتی به سنسورهای دوربین نیز محدود نمیشود. برای مثال، در گذشته نزدیک دیدهایم که این شرکت فناوریهای جدید نمایشگر را پیش از دستگاههای گلکسی خود، در اختیار شرکتهایی مانند اپل و گوگل قرار داده است.
استراتژی سامسونگ به نظر میرسد دو هدف اصلی را دنبال میکند:
بههرحال، بیایید امیدوار باشیم که فناوری دوربین زوم پیوسته سامسونگ را هر چه زودتر در گوشیهای گلکسی ببینیم.
نظر شما درباره این استراتژی سامسونگ چیست؟ آیا فروش جدیدترین فناوریها به رقبا را یک حرکت تجاری هوشمندانه میدانید یا به ضرر کاربران وفادار گلکسی است؟