خواسته یا ناخواسته، تغییراتی که اپل در طراحی سختافزار و نرمافزارش میدهد؛ تاثیرات زیادی روی روند و طرز فکر دیگر برندها هم میگذارد. مثلا طراحی شیشهای Liquid Glass که اپل در iOS 26 رونمایی کرد و در تمام سیستمعاملهای این شرکت استفاده میشود، کم کم راه خود را به رابطکاربری برندهای اندرویدی باز میکند. مثلا شیائومی به صورت خیلی محدود بعضی از المانهای هایپراواس ۳ را شیشهای کرد. با این حال آنر پا را فراتر گذاشته و به این میزان قانع نبوده است. در حقیقت باید بدانید. آپدیت آنر MagicOS 10 طراحی Transparency mode را برای کپی کردن Liquid Glass اپل در iOS 26 معرفی کرده است.
هر چند زبان طراحی Liquid Glass فراتر از چند آیکون یا ویجت شیشهای است و بیشتر زیبایی آن در افکت HDR سراسر سیستمعامل به چشم میآید؛ اما برندهای اندرویدی برای این که کاربر خود را مجاب کنند که از نظر زبان طراحی بهروز هستند، به سادهترین المانهای این طراحی یعنی آیکونها یا ویجتهای شیشهای روی آوردهاند.
آنر به تازگی نسخه آزمایشی رابط کاربری جدید خود را که مبتنی بر اندروید ۱۶ خواهد بود و MagicOS 10 نام دارد را به صورت آزمایشی در چین منتشر کرده است.
در این آپدیت همانطور که در تصاویر این مطلب مشخص است، ویجتهای شیشهای کاملا خودنمایی میکنند. آنر اسم این طراحی را “Transparency mode” گذاشته است، به معنی حالت شفافیت.
همچنین علاوه بر ویجتها، قاب دور بعضی از آیکون اپلیکیشنهای پیشفرض آنر هم شیشهای میتواند باشد. با این حال باید دید که آیا مثل اپل میتوانند به شکل تقریبا بدون نقصی، با دیگر آیکونهای بهینه نشده هم کار کنند یا خیر.
همچنین آنطور که در تصویر بالا مشخص است، احتمالا شما قادر خواهید بود میزان شفافیت ویجت و آیکونها را در آپدیت اندروید ۱۶ آنر با رابط کاربری مجیک او اس ۱۰ تنظیم کنید.
هنوز درباره زمان عرضه عرضه نسخه نهایی آپدیت اندروید ۱۶ آنر با رابط کاربری جدید MagicOS 10 اطلاعاتی در دست نیست. همچنین مشخص نیست که برنامه آپدیت آزمایشی آن به صورت جهانی آغاز بشود یا خیر.
نظر شما درباره طراحی جدید آنر در MagicOS 10 چیست؟