حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست مقاومت آیفون ایر را پیش از عرضه رسمی و در حضور مدیران ارشد اپل ببینید

نوشته

11 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، تماشا کنید، مقاومت

به‌دنبال رویداد معرفی iPhone 17 در اوایل هفته جاری، گرگ جوزویاک (Greg Joswiak)، مدیر ارشد بازاریابی و جان ترنوس (John Ternus)، مدیر ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها به تشریح جزئیات جالبی درباره آیفون ایر و آیفون ۱۷ پرو پرداختند و با انجام تست خم شدن گوشی فوق باریک اپل، به نگرانی‌ها از بابت مقاومت آن پایان دادند.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 آیفون ایر با وجود ضخامت بسیار کم، در تست خمش توسط خبرنگاران مقاومت بالایی از خود نشان داده است.
  • 🔹 این گوشی تنها مدل تیتانیومی در سری جدید است و از تیتانیوم گرید ۵ در فریم خود بهره می‌برد.
  • 🔹 آیفون ۱۷ پرو برای مدیریت بهتر گرما و کاهش وزن، از تیتانیوم به یک آلیاژ آلومینیوم سفارشی تغییر کرده است.
  • 🔹 استفاده از آلومینیوم به اپل اجازه داده تا رنگ‌های جذابی مانند «نارنجی کیهانی» را برای مدل پرو ارائه دهد.

 

 

آیفون ایر؛ نازک اما مقاوم در برابر خم شدن

در طول این مصاحبه، جوزویاک برای نمایش مقاومت بالای آیفون ایر، یک نمونه از آن را به مارک اسپونائر از وب‌سایت Tom’s Guide داد و او را تشویق کرد تا برای خم کردن آن تلاش کند. اسپونائر می‌گوید که گوشی از این تست جان سالم به در برد:

«من از تمام قدرتم استفاده کردم و این گوشی با ضخامت ۵.۶۴ میلی‌متر کمی خم شد، اما نشکست».

لنس اولانوف از TechRadar نیز که در مصاحبه حضور داشت، نتوانست آیفون ایر را خم کند. به‌گفته او، گوشی انعطاف‌پذیری داشت اما بلافاصله به حالت اولیه خود بازگشت؛ اتفاقی که به گفته جوزویاک، دقیقاً طبق طراحی اپل رخ داده است.

آیفون ایر ۶.۵ اینچی دارای فریم تیتانیوم گرید ۵ است و ازآنجایی‌که مدل‌های آیفون ۱۷ پرو به آلومینیوم روی آورده‌اند، این مدل اکنون تنها آیفون تیتانیومی اپل محسوب می‌شود. این مقاومت بالا یادآور ماجرای معروف «Bendgate» در سال ۲۰۱۴ است که در آن آیفون ۶ و ۶ پلاس به‌راحتی در جیب کاربران خم می‌شدند.

آیفون ایر

آیفون ایر

چه عواملی طراحی فوق باریک آیفون ایر را ممکن ساخت؟

به‌گفته جان ترنوس، برای طراحی یک آیفون تا این حد نازک و سبک، چندین عامل باید هم‌زمان فراهم می‌شدند. او توضیح داد:

ما به پیشرفت در توسعه مواد اولیه و استفاده از سرامیک شیلد در پنل پشتی نیاز داشتیم تا بتوانیم آن فلات توخالی را ایجاد کنیم. اگر به داخل آیفون ایر نگاه کنید، تقریباً تمام قطعات در همان بخش بالایی و درون فلات قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر این، ما به بهره‌وری بالای تراشه‌های اپل سیلیکون نیاز داشتیم. درواقع این‌ها قطعات پازلی بودند که باید کنار هم قرار می‌گرفتند.

جالب است بدانید که نام «فلات» (Plateau) برای برآمدگی دوربین آیفون‌های جدید، کلمه‌ای است که اپل برای مدتی به‌صورت داخل خود شرکت از آن استفاده می‌کند.

تست مقاومت آیفون ایر

تست مقاومت آیفون ایر

چرا آیفون ۱۷ پرو دوباره آلومینیومی شد؟

در ادامه مصاحبه، ترنوس و جوزویاک درباره مدل‌های آیفون ۱۷ پرو صحبت کردند. هدف اپل ساخت «حرفه‌ای‌ترین آیفون‌های ممکن» بوده که به بهبود عمر باتری، فناوری دوربین جدید و دوام بیشتر منجر شده است. ترنوس درمورد تغییر جنس فریم از تیتانیوم به آلومینیوم گفت که این انتخاب «دو مزیت انکارناپذیر» داشته است.

اپل از یک آلیاژ آلومینیوم سفارشی استفاده کرده که رسانایی گرمایی آن ۲۰ برابر بهتر از تیتانیوم است و گرما را بسیار بهتر پخش می‌کند که به جلوگیری از افت عملکرد حرارتی (Thermal Throttling) کمک می‌کند. همچنین آلومینیوم سبک‌تر از تیتانیوم است که به اپل اجازه داده وزن باتری را افزایش دهد.

ترنوس افزود:

«و نکته تکمیلی این است که آلومینیوم به ما اجازه می‌دهد آن را آنودایز کنیم» که به رنگ جدید و جذاب «نارنجی کیهانی» (Cosmic Orange) در آیفون ۱۷ پرو اشاره دارد.

جوزویاک در این باره گفت: «ببینید، سال‌ها بود که مشتریان مدل‌های پرو به ما می‌گفتند هی، چرا بقیه مدل‌ها همه رنگ‌های جذاب را دریافت می‌کنند و ما نه؟ و ما گفتیم بسیار خب، رنگ جذاب می‌خواهید؟ نظرتان راجع‌به نارنجی کیهانی چیست؟»

تاریخ پیش‌خرید و عرضه

دستگاه‌های جدید اپل برای پیش‌خرید از امروز، جمعه ۲۱ شهریور، در دسترس قرار می‌گیرند و عرضه رسمی آن‌ها برای جمعه ۲۸ شهریور برنامه‌ریزی شده است.

شما کدام تغییر را جذاب‌تر می‌دانید: مقاومت بالای آیفون ایر فوق باریک یا بازگشت آیفون ۱۷ پرو به فریم آلومینیومی برای عملکرد بهتر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی