اینستاگرام در حال ارائه چندین ویژگی جدید است که از رقبا الهام گرفته شدهاند و همچنین در حال بهروزرسانی یک ویژگی بحثبرانگیز است که اوایل امسال اضافه کرده بود. برای شروع باید بگوییم که یک گزینه جدید زیر پست های اینستاگرام اضافه شد: Repost 🔁
از امروز، کاربران امکان ریپست کردن ریلزها و پستهای عمومی حسابهای دیگر را خواهند داشت. و مشابه تیکتاک، ریپستها در یک تب مشخص در پروفایل شما جمعآوری شده و در فید افرادی که شما را دنبال میکنند، پخش خواهند شد. این یک تغییر کوچک اما معنادار نسبت به عملکرد فعلی اینستاگرام است: تا کنون، کارآمدترین راه برای به اشتراک گذاشتن محتوای دیگران، ریپست کردن آن در استوری اینستاگرام بود. اکنون، شما اساساً میتوانید آن را “ریبلاگ” کنید.
اینستاگرام همچنین در حال کپیبرداری از اسنپچت است و یک نقشه موقعیت مکانی اختیاری (opt-in) را که در پیامهای خصوصی شما قرار دارد، اضافه میکند. این نقشه آخرین مکان فعال دوستانی را که این ویژگی را فعال کردهاند، نشان میدهد؛ همچنین محتوای مکانهای خاص، مانند یک جشنواره موسیقی که افراد زیادی از آنجا پست میگذارند را نیز نمایش میدهد. این همان اسنپ مپ است که برای اینستاگرام بازطراحی شده است.
در نهایت، اینستاگرام ویژگی موجود خود را که نشان میدهد دوستان با چه محتوای ریلزی تعامل داشتهاند، بهروز میکند – افزودنیای که برخی افراد هنگام معرفی اولیه آن را دوست نداشتند. این تب یادآور “تب فعالیت” یا “activity tab” قدیمی است که نشان میداد دوستان شما با چه پستهایی در حال تعامل (لایک یا کامنت) هستند.
هنگامی که تب جدید متمرکز بر ریلز حدودا هشت ماه پیش در ایالات متحده معرفی شد، نگرانیهایی در مورد عدم امکان انصراف از پخش تعاملات شما برای همه فالوورهایتان وجود داشت. اکنون، این تب به صورت جهانی در دسترس خواهد بود اما با کنترلهای افزایش یافته: شما میتوانید لایکها و ریپستهای خود را از نمایش داده شدن پنهان کنید و همچنین تعاملات کاربران دیگر را اگر برایتان جالب نیست، میوت کنید.
همه این تغییرات تدریجی به شکایتهای بزرگتری که کاربران اینستاگرام برای سالها داشتهاند، اشاره دارد؛ زیرا این پلتفرم از عملکرد اصلی خود یعنی به اشتراک گذاشتن عکسهای شما با دوستان و خانوادهتان فاصله گرفته است.
از آنجایی که اینستاگرام برای رقابت با تیکتاک، پلتفرم را با ریلزها پر کرده است، عکسهای حسابهایی که دنبال میکنید، کمتر و کمتر در فید اصلی قابل مشاهده شدهاند. صفحه پروفایل در مقایسه با گذشته نسبتاً بیربط شده و اسکرول مبتنی بر توصیهها به یک هنجار تبدیل شده است – و ریپستها ممکن است این تغییر را تشدید کنند.
تولیدکنندگان محتوا اغلب از ناتوانی خود در رسیدن به فالوورهایشان شکایت میکنند و با افزودن ویژگیهای جدید، برای برخی کاربران، این حس “نفخ” و ویژگیهای ناخواستهای را ایجاد کرده است که هیچکس درخواست نکرده بود.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید این ویژگیهای جدید اینستاگرام برای شما جذاب است؟