چند هفته پیش، چند خط کد در اپلیکیشن پشتیبانی اپل نشان داد که این اپلیکیشن ممکن است به زودی یک “دستیار پشتیبانی” مبتنی بر مدلهای مولد هوش مصنوعی دریافت کند. حالا این دستیار به عنوان یک آزمایش محدود، فعال شده است. بله، این یعنی چتبات هوش مصنوعی اپل ارائه شد، اما نه آنجایی که میخواهیم!
این ویژگی برای اولین بار توسط یکی از خوانندگان وبسایت MacRumors مشاهده شده است. در حقیقت اپل یک پیشنمایش اولیه از “دستیار پشتیبانی” را از طریق یک تب “چت” که برای کاربران منتخب در داخل اپلیکیشن Apple Support در دسترس قرار گرفته، عرضه کرده است.
پس از ضربه زدن روی آن، کاربر با یک صفحه معرفی اولیه (splash screen) با دستورالعملهای زیر و هشدارهای معمول در مورد تعامل با محصولات مبتنی بر مدلهای زبان بزرگ (LLM) مواجه میشود:
همانطور که انتظار میرود، این دستیار برای حل موارد سادهتر طراحی شده است. در صورت لزوم، به کاربر گزینهای برای ارجاع دادن مشکل به یک نماینده انسانی ارائه میشود که میتواند کنترل را در دست گرفته و پشتیبانی عمیقتری ارائه دهد.
هیچ صحبتی در مورد چارچوب زمانی مورد انتظار برای عرضه گستردهتر، چه برای کاربران در ایالات متحده و چه در خارج از آن، وجود ندارد.
نظر شما درباره عملکرد اپل در ارائه چتبات هوش مصنوعی چیست؟ ویژگی مذکور یعنی چتبات در زمینه پشتیبانی شاید در اکثر حتی وبسایتهای ایرانی نیز مدتی هستند که در دسترس است!