سری جدید گوشی های تاشو سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 7 و Galaxy Z Flip 7 توانستهاند همانطور که تحلیلگران پیشبینی کرده بودند، رکوردشکنی جدیدی در پیشفروش گوشیهای تاشو در کره جنوبی به ثبت برسانند.
طبق گزارش منتشرشده از سوی ETNews، در بازه زمانی یکهفتهای از ۱۵ تا ۲۱ ژوئیه، مجموعاً ۱.۰۴ میلیون دستگاه از سری گلکسی زد ۷ در کره جنوبی پیشخرید شدهاند. این آمار، رکورد قبلی ثبتشده توسط نسل Z Fold 5 و Flip 5 را که ۱.۰۲ میلیون دستگاه بود، پشت سر گذاشته است. همچنین نسبت به پیشفروش سری Z Fold 6 و Flip 6 در سال گذشته که ۹۱۰ هزار واحد بود، رشد ۱۴ درصدی داشته است.
برخلاف سالهای گذشته، امسال مدل Galaxy Z Fold 7 محبوبترین دستگاه درمیان خریداران کرهای بوده است. طبق آمار سه اپراتور اصلی کره (SK Telecom، KT و +LG U)، حدود ۶۰٪ از پیشسفارشها مربوط به مدل فولد ۷ بوده است. این درحالیست که در سال گذشته مدل Flip 6 سهم بیشتری از پیشفروش را به خود اختصاص داده بود.
در سال ۲۰۲۳، نسبت پیشفروش بین Flip 5 و Fold 5 حدود ۷۰ به ۳۰ بهنفع فلیپ بود. اما اکنون، فولد برای اولین بار توانسته محبوبیت بیشتری پیدا کند و این نشاندهنده تغییر در ذائقه کاربران کرهای است.
آمارها نشان میدهد که حدود ۸۳٪ خریداران زد فولد ۷ مرد بودهاند، درحالیکه ۵۹٪ خریداران فلیپ ۷ را زنان تشکیل میدهند. از سوی دیگر، سن کاربران این سری نیز افزایش یافته و بیش از ۶۰٪ از پیشخریدها توسط افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله انجام شده است. درحالیکه در سال گذشته، بیشترین کاربران سری Z را جوانان در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل میدادند.
در میان رنگهای ارائهشده، آبی سایهدار (Blue Shadow) محبوبترین رنگ برای هر دو مدل Fold و Flip بوده است. پس از آن، مشکی براق (Jet Black) برای Fold 7 و قرمز مرجانی (Coral Red) برای Flip 7 در رتبههای بعدی قرار دارند.
رکوردشکنی در بازار هند
هرچند تمرکز اصلی این گزارش بر بازار کره جنوبی است، اما یک نکته جالب هم درباره بازار هند مطرح شده است. طبق گزارشها، سری Galaxy Z Fold 7 و Flip 7 در تنها دو روز نخست، ۲۱۰ هزار پیشسفارش در هند ثبت کردهاند؛ آماری که با پیشفروش گوشیهای Galaxy S25 در اوایل سال جاری برابری میکند و رکورد جدیدی برای گوشیهای تاشو در هند به شمار میرود.
سخن پایانی
افزایش محبوبیت گوشیهای تاشو در میان کاربران مسنتر، مردان و حتی بازارهای در حال توسعه مانند هند نشان میدهد که سامسونگ با سری جدید گوشی های تاشو خود توانسته مخاطبان جدیدی را جذب کند. موفقیت در پیشفروش نهتنها از قدرت برند سامسونگ، بلکه از بهبود طراحی، قابلیتها و تنوع رنگی این سری نیز حکایت دارد. حال باید دید در ادامه سال، فروش نهایی این مدلها چگونه خواهد بود و آیا این روند در سایر کشورها نیز تکرار میشود یا نه.
نظر شما درباره رکوردشکنی گوشی های تاشو جدید سامسونگ چیست؟