حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت هواوی به صدر: برای اولین بار در چهار سال اخیر، رهبر بازار موبایل چین شد

برای اولین بار پس از سال‌ها، هواوی به صدر بازار گوشی‌های هوشمند چین بازگشته است. در طول سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵، که در ماه ژوئن به پایان رسید، این برند چینی تحت تحریم امریکا، بر اساس گزارش IDC حدود ۱۸ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را در اختیار گرفت. به طور کلی، تعداد فروش گوشی‌های هوشمند در چین در طول این سه‌ماهه با افت ۴ درصدی به ۶۹ میلیون دستگاه رسید. در این پس‌زمینه ضعف در کشور، سایر تولیدکنندگان چینی مانند اوپو و ویوو نیز نشانه‌هایی از رکود را نشان دادند.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔷 بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC برای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵، هواوی با کسب ۱۸.۱ درصد از سهم بازار، برای اولین بار در بیش از چهار سال اخیر به رتبه اول بازار گوشی‌های هوشمند چین بازگشت.
  • 🔷 این موفقیت با وجود افت ۳.۴ درصدی فروش خود هواوی و در شرایطی رخ داده که بازار کلی چین ۴ درصد کوچک‌تر شده و رقبایی مانند ویوو و اوپو افت فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند.
  • 🔷 ویوو با ۱۷.۳ درصد و اوپو با ۱۵.۵ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
  • 🔷 شیائومی تنها برند در بین ۵ شرکت برتر بود که رشد فروش را تجربه کرد و در رتبه چهارم ایستاد.
  • 🔷 اپل با افت فروش ۱.۳ درصدی و سهم بازار ۱۳.۹ درصدی، به رتبه پنجم سقوط کرد.

جدول رده‌بندی و سهم بازار گوشی هوشمند در چین (Q2 2025)

در ادامه آمار دقیق فروش و سهم بازار پنج برند برتر در چین بر اساس گزارش IDC آمده است.

رتبهشرکتفروش (میلیون)سهم بازاررشد سالانه
۱هواوی۱۲.۵۱۸.۱٪-۳.۴٪
۲ویوو۱۱.۹۱۷.۳٪-۱۰.۱٪
۳اوپو۱۰.۷۱۵.۵٪-۵.۰٪
۴شیائومی۱۰.۴۱۵.۱٪+۳.۴٪
۵اپل۹.۶۱۳.۹٪-۱.۳٪

تحلیل عملکرد برندهای برتر

با وجود اینکه هواوی برای اولین بار در بیش از ۴ سال اخیر رتبه اول را در بازار داخلی خود کسب کرد، اما فروش این شرکت نیز با افت ۳.۴ درصدی همراه بود. این شرکت در طول سه ماه، ۱۲.۵ میلیون گوشی تحویل داد که سهم بازار ۱۸.۱ درصدی را برایش به ارمغان آورد. در طول این سه‌ماهه، هواوی آخرین نسخه از سری پرچمدار دوربین‌محور خود، یعنی Pura 80 را عرضه کرد.

بزرگترین کاهش فروش سالانه در سه‌ماهه دوم متعلق به ویوو بود. این ضعف، ویوو را از جایگاه اولی که در سه‌ماهه دوم سال گذشته داشت، به رتبه دوم پشت سر هواوی منتقل کرد. فروش گوشی‌های هوشمند ویوو با ۱۰.۱ درصد کاهش به ۱۱.۹ میلیون دستگاه رسید و سهم بازار آن را به ۱۷.۳ درصد رساند.

اوپو با فروش ۱۰.۷ میلیون گوشی هوشمند، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. شیائومی تنها شرکتی بود که فروش گوشی‌های هوشمند خود را در چین در سه‌ماهه دوم افزایش داد و با رشد ۳.۴ درصدی به فروش ۱۰.۴ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۵.۱ درصدی رسید.

نظر شما درباره عملکرد هواوی در بازار خانگی خود یعنی چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
آینده روشن با انتخاب بهتر ✨ در ترنجی سعی دارم تا بهترین محتوا رو برای انتخاب صحیح‌ت ارائه کنم، ممنون از همراهی‌ت 🙌🏼❤️