حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی برنامه تعویض رایگان اکسپریا ۱ مارک ۷ را به دلیل برد معیوب اعلام کرد

نوشته

6 ساعت قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

به نظر می‌رسد که آسیایی‌ها به جای ترسیدن از عدد ۴ باید از عدد ۷ بترسند! از اتفاقات عجیب باتری گلکسی نوت ۷ و آپدیت One UI 7 سامسونگ بگیرید تا اکسپریا ۱ مارک ۷ سونی! پس از فراز و فرودهای متفاوت پیرامون پرچمدار اخیر ژاپنی‌ها، در نهایت سونی برنامه تعویض رایگان اکسپریا ۱ مارک ۷ را به دلیل برد معیوب اعلام کرد.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔷 سونی پس از توقف فروش اکسپریا ۱ مارک ۷ (Xperia 1 VII)، رسماً یک برنامه تعویض رایگان برای این گوشی اعلام کرد.
  • 🔷 دلیل این فراخوان، وجود یک برد معیوب در “تعداد کمی” از دستگاه‌هاست که باعث مشکلات مربوط به روشن شدن و ری‌استارت ناگهانی می‌شود.
  • 🔷 سونی فرآیند تولید خود را برای جلوگیری از تکرار این مشکل اصلاح کرده است.
  • 🔷 کاربران باید با استفاده از شماره IMEI گوشی خود در یک سایت آنلاین، وضعیت دستگاه خود را بررسی کنند. برنامه تعویض از ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) آغاز می‌شود.
اکسپریا ۱ مارک ۷

اکسپریا ۱ مارک ۷

اوایل این ماه، سونی فروش پرچمدار خود، اکسپریا ۱ مارک ۷، را به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر ری‌استارت‌های ناگهانی، خاموش شدن و روشن نشدن دستگاه متوقف کرد. این برند بعداً تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرد و به نظر می‌رسد اکنون به نتیجه رسیده است.

مشکل اکسپریا ۱ مارک ۷ چیست؟

به نظر می‌رسد که تعدادی از گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۷ تحت تأثیر یک برد معیوب قرار گرفته‌اند که منجر به مشکلات ذکر شده می‌شود. در نتیجه، سونی یک برنامه تعویض رایگان برای کاربران آسیب‌دیده اکسپریا ۱ مارک ۷ ارائه خواهد داد. این برند همچنین تأیید کرد که فرآیند تولید خود را برای اطمینان از اینکه واحدهای آینده از همین مشکل رنج نخواهند برد، تغییر داده است.

در بیانیه رسمی سونی بریتانیا (Sony UK) آمده است:

تحقیقات ما به این نتیجه رسید که فرآیند تولید ممکن است باعث نقص در برد مداری تعداد کمی از گوشی‌های هوشمند اکسپریا ۱ مارک ۷ شود که به طور بالقوه می‌تواند منجر به مشکلات مربوط به روشن شدن دستگاه گردد. فرآیند تولید بلافاصله تغییر داده شد تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق دوباره رخ نخواهد داد. ما صمیمانه از هرگونه ناراحتی ایجاد شده برای مشتریان خود عذرخواهی می‌کنیم.

کاربران دستگاه‌های معیوب چه باید بکنند؟ (راهنمای گام به گام)

به تمام کاربران اکسپریا ۱ مارک ۷ توصیه می‌شود که مراحل زیر را دنبال کنند:

  1. به پورتال اعتبارسنجی اختصاصی که سونی برای این منظور راه‌اندازی کرده مراجعه کنید (این لینک).
  2. شماره IMEI گوشی خود را در این پورتال وارد کرده و وضعیت دستگاه خود را بررسی کنید.
  3. اگر دستگاه شما مشمول این طرح باشد، سونی دستورالعمل‌های بیشتری را در مورد نحوه درخواست برای یک واحد جایگزین ارائه خواهد داد.
  4. حتماً قبل از ارسال دستگاه خود برای تعویض، از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید.

برنامه تعویض قرار است از تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر ۱۴۰۴) آغاز شود.

نظر شما درباره این اتفاق که برای پرچمدار پریمیوم ۲۰۲۵ سونی افتاده است چیست؟ نحوه مدیریت بحران این برند ژاپنی را چطور می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
آینده روشن با انتخاب بهتر ✨ در ترنجی سعی دارم تا بهترین محتوا رو برای انتخاب صحیح‌ت ارائه کنم، ممنون از همراهی‌ت 🙌🏼❤️