حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگوی جدید Gemini گوگل با طراحی رنگی‌تر و گردتر معرفی شد

نوشته

18 ساعت قبل | بدون دیدگاه | گوگل، هوش مصنوعی

گوگل در ادامه روند تغییرات برندینگ و تجربه کاربری Gemini، امروز از لوگوی جدید این ابزار رونمایی کرد. این برند همچنین تغییراتی کاربردی در نحوه نمایش و انتخاب مدل‌های هوش مصنوعی در نسخه‌های اندروید و وب نیز اعمال کرده است.

طراحی جدید لوگوی Gemini چگونه است؟

در صفحه‌ «Gemini’s about page» اکنون می‌توان بهترین نمونه از لوگوی تازه‌طراحی‌شده را مشاهده کرد. این لوگو از یک پالت رنگی متنوع و منعطف استفاده می‌کند:

  • رنگ آبی در سمت راست

  • رنگ قرمز در بالا

  • رنگ زرد در سمت چپ

  • رنگ سبز در پایین

در طراحی جدید، لبه‌های نوک‌تیز قبلی نرم‌تر شده‌اند. نسخه‌های قبلی لوگو در اندازه‌های کوچک، حالتی شبیه به یک خط باریک و تیز داشتند که خوانایی مناسبی نداشت. اما اکنون با نرم‌کردن گوشه‌ها، طراحی حالت دوستانه‌تر و جذاب‌تری پیدا کرده است.

البته این لوگو هنوز در اپلیکیشن‌های موبایل و وب رسمی گوگل (اندروید و iOS) اعمال نشده و فقط در صفحات وب مانند about.google قابل‌مشاهده است.

لوگوی جدید Gemini

لوگوی جدید Gemini

تغییرات جدید در مدل‌ انتخابی Gemini

گوگل علاوه‌بر تغییر بصری، نحوه نمایش مدل‌های هوش مصنوعی در Gemini را نیز دستخوش تغییر کرده است. از امروز در اپلیکیشن‌های اندروید و وب:

  • نام مدل به‌جای بالا، زیر توضیحات آن ظاهر می‌شود.

  • تمرکز نمایش به‌جای نسخه‌ (مثلاً ۲.۵)، روی کارکرد مدل‌ها گذاشته شده است.

سه مدل فعال فعلی به‌شرح زیر هستند:

  • کمک سریع و همه‌جانبه: مدل ۲.۵ Flash

  • منطقی‌سازی، ریاضیات و کدنویسی: مدل ۲.۵ Pro

  • شخصی‌سازی‌شده براساس سابقه جستجو: مدل Personalization (پیش‌نمایش)

مدل Personalization از اطلاعاتی مانند تاریخچه جستجو، Gmail و سرویس‌های داخلی گوگل برای شخصی‌سازی بهتر پاسخ‌ها استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این قابلیت در همه مدل‌ها به‌صورت پایه‌ای اضافه شود.

چشم‌انداز آینده: فقط یک مدل؟

براساس آنچه گوگل اعلام کرده و روند تغییرات نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که در آینده نزدیک، نیاز به انتخاب دستی مدل‌ها از بین برود و تنها یک مدل اصلی هوش مصنوعی باقی بماند. البته تا آن زمان، تفاوت بین Flash (برای سرعت بالا) و Pro (برای توانایی‌های محاسباتی و تحلیلی) همچنان حفظ خواهد شد.

همچنین برخی قابلیت‌ها مانند Deep Research که قبلاً از طریق مدل انتخابی فعال می‌شدند، حالا مستقیماً از پنجره پرامپت (Prompt Box) در دسترس قرار گرفته‌اند.

سخن پایانی

تغییرات جدید گوگل در برندینگ Gemini با معرفی لوگویی دوستانه‌تر و حذف گوشه‌های تیز، درکنار بازطراحی تجربه کاربری مدل‌ انتخابی، گامی مثبت در جهت سادگی و شخصی‌سازی بهتر خدمات هوش مصنوعی این شرکت است. با تمرکز بیشتر بر کارکرد مدل‌ها به‌جای نسخه، کاربران می‌توانند راحت‌تر و سریع‌تر مدل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند. این رویکرد می‌تواند در آینده زمینه‌ساز ارائه یک مدل واحد و یکپارچه باشد که تجربه کاربری ساده‌تری را برای میلیون‌ها کاربر فراهم خواهد کرد.

نظر شما درباره لوگوی جدید Gemini چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی