هیچکس تجربه کاربری بدون مشکلی با شبکه تلفن همراه خود ندارد. همه ما در شرایطی بودهایم که اپراتورهای مخابراتی ما را ناامید کردهاند، چه به دلیل ازدحام در شبکه و چه به دلیل افت کیفیت خدمات. اینجاست که میتوان از هوش مصنوعی استفاده کرد و این دقیقاً همان کاری است که سامسونگ در حال انجام آن است. سامسونگ با همکاری شرکت KT کره جنوبی برای توسعه هوش مصنوعی جهت بهینهسازی اتصال شبکه همکاری میکند.
شبکههای موبایل قادر به شخصیسازی تنظیمات شبکه در سطح فردی برای کاربران نیستند. با تمام دستگاههای متصل به یک آنتن مخابراتی به یک شکل رفتار میشود، حتی اگر نیازهای آنها از شبکه کاملاً متفاوت باشد.
این همان چیزی است که سامسونگ و KT قصد دارند به آن رسیدگی کنند. آنها به طور مشترک یک فناوری بهینهسازی شبکه بیسیم مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دادهاند تا پایداری سیگنال و تنظیمات بهینه را برای هر کاربر متصل به ایستگاه پایه تضمین کنند. از آنجایی که سامسونگ یکی از تأمینکنندگان پیشرو تجهیزات شبکه برای شرکتهای سلولی در سراسر جهان است، این فناوری مزایای گستردهای خواهد داشت.
این امر به شبکههای مخابراتی که از این فناوری استفاده میکنند، امکان میدهد تا اتصال شبکه پایدارتر و سریعتری را به کاربران در محیطهای مختلف ارائه دهند. هوش مصنوعی همچنین ترجیحات استفاده کاربر را در نظر میگیرد تا به صورت پیشدستانه اطمینان حاصل کند که کاربر تجربه شبکه بهینهای را دریافت میکند.
سامسونگ و KT تاکنون این فناوری را به صورت داخلی آزمایش کردهاند و قصد دارند عملکرد آن را روی شبکه تجاری واقعی در نیمه دوم سال جاری میلادی (۲۰۲۵) بررسی کنند.
نظر شما درباره این ایده استفاده از هوش مصنوعی در محصولات سامسونگ چیست؟ فکر میکنید موفقیت آمیز باشد و به کشورهای دیگر و اپراتورهای مختلف هم اضافه شود؟