تاکنون گزارشهای متعددی از مشکل خط سبز در برخی مدلهای چند سال اخیر گلکسی سامسونگ از Note 20 گرفته تا تمامی اعضای سری S از اس ۲۱ تا اس ۲۴ گزارش شده است. شعبه رسمی سامسونگ در برخی کشورها امکان تعویض رایگان صفحه نمایش با مشکل خط سبز را تا پایان سال ۲۰۲۴ فراهم میکرد. بااینحال، اکنون سامسونگ اعلام کرده است که این خدمات را تا پایان تابستان سال جاری تمدید خواهد کرد.
مشکل خط سبز در برخی از گوشیهای سامسونگ از سال گذشته بهخوبی مشاهده شده است. این مشکل با ظاهر شدن یک خط عمودی سبز یا بنفش روی پنل نمایشگر بدون هیچ دلیل مشخصی همراه است. تنها راهحل موجود برای این مشکل تعویض صفحهنمایش است که میتواند هزینه بالایی داشته باشد.
سامسونگ هند حدود یک سال است که خدمات تعویض رایگان صفحهنمایش را برای Galaxy S21 ،Galaxy S21 FE و Galaxy S22 Ultra ارائه میدهد. این برنامه قرار بود در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ به پایان برسد، اما حالا این شرکت مهلت درخواست را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ تمدید کرده است.
هنگامی که این مشکل برای اولین بار سال گذشته ظاهر شد، سامسونگ تعهد کرده بود که خدمات تعویض رایگان صفحهنمایش را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ ارائه دهد. این مهلت بعداً به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ تمدید شد.
کاربرانی که مهلت قبلی را از دست داده بودند، فرض کرده بودند که باید هزینه تعویض را خودشان بپردازند، زیرا سامسونگ بهطور رسمی اعلام نکرده بود که مهلت تمدید شده است. بااینحال، بهنظر میرسد که کانالهای پشتیبانی سامسونگتأیید کردهاند که این دوره تا پایان تابستان امسال تمدید شده است.
اگرچه لیست کامل دستگاههای واجد شرایط برای تعویض رایگان توسط پشتیبانی منتشر نشده است، اما احتمالاً شامل همان دستگاههای قبلی خواهد بود:
هنگامی که کمپین تعویض رایگان صفحهنمایش برای اولین بار اعلام شد، شرایط آن مشخص بود که:
احتمالاً این شرایط همچنان درحال اجرا هستند.
سخن پایانی
سامسونگ با تمدید این مهلت، نشان داده است که به مشکلات کاربران خود اهمیت میدهد. این فرصت برای دارندگان گوشیهایی که به این مشکل برخوردند، شانسی است تا بدون هزینه سنگین، صفحهنمایش خود را تعویض کنند. متأسفانه، با توجه به عدم حضور رسمی نمایندگی تعمیرات سامسونگ در ایران، امکان استفاده از این خدمات در کشورمان در دسترس نیست.
نظر شما درباره تعویض رایگان صفحه نمایش سامسونگ چیست؟