نمایشگاه CES 2025 بهطور رسمی در لاسوگاس درحال برگزاری است و درجریان رویداد First Look، سامسونگ مجموعهای از محصولات جدید خود ازجمله تلویزیونهای هوشمند پرچمدار، نمایشگرهای رول شونده و تاشو و سایر دستگاههای دیگر را بهنمایش گذاشته است. بااینحال، ستاره این نمایشگاه Vision AI سامسونگ است؛ مجموعه جدیدی از ویژگیهای هوش مصنوعی یکپارچه برای طیف گستردهای از تلویزیونهای هوشمند این برند.
با Vision AI، سامسونگ ویژگیهای هوش مصنوعی مشابه گوشیهای هوشمند را به تلویزیونهای خود میآورد و به کاربران نوید تجربهای شخصیتر و شهودیتر از مشاهده را میدهد. Vision AI در سری کامل تلویزیونهای سامسونگ ازجمله Neo QLED ،OLED ،QLED و The Frame یکپارچه خواهد شد. ویژگیهای برجسته آن به کاربران تلویزیون سامسونگ این امکان را میدهد تا آنچه را که تماشا میکنند، درک کرده و تجربه خود را براساس ترجیحات خود سفارشی کنند.
بهعنوانمثال، Click to Search یک ویژگی مشابه Circle to Search سامسونگ در گوشیهای گلکسی است. این قابلیت فوراً اطلاعاتی در مورد آنچه روی صفحه است، مانند شناسایی بازیگر یا ارائه جزئیات محتوا، بدون ایجاد وقفه در تجربه تماشا را ارائه میکند.
Live Translate نیز از هوش مصنوعی روی دستگاه برای ارائه ترجمه زیرنویس در زمان واقعی در تلویزیونهای سامسونگ استفاده میکند، دقیقاً مانند Live Translate Galaxy در گوشیهای هوشمند. این قابلیت میتواند برای محتوایی که بهصورت پیشفرض زیرنویس ندارد مفید باشد.
هوش مصنوعی ویژن سامسونگ همچنین با ویژگیهایی مانند Generative Wallpaper، شخصیسازی را افزایش میدهد و به کاربران این امکان را میدهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر پسزمینه سفارشی برای تلویزیونهای خود ایجاد کنند.
درهمینحال، Home Insights و Pet and Family Care نیز تلویزیونهای سامسونگ را به مرکزی برای نظارتبر خانه تبدیل میکند، با ویژگیهایی که فعالیتهای اعضای خانواده و حیوانات خانگی را ردیابی میکند، هشدارهای امنیتی را در زمان واقعی ارائه میکند و برخی جنبههای خانه هوشمند مانند کاهش نور و غیره را تنظیم میکند.
علاوهبر این، Vision AI وعده میدهد که کیفیت تصویر و صدا را در تلویزیونهای پشتیبانیشده سامسونگ با تجزیهوتحلیل محتوا و محیط کاربر در زمان واقعی افزایش دهد.
دیدگاه شما پیرامون هوش مصنوعی ویژن سامسونگ برای جدیدترین تلویزیونهای هوشمند این برند چیست؟