شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو در ماه اکتبر در کشور چین معرفی شدند. همچنین بسیاری از تولیدکنندگان در ماه های اکتبر یا نوامبر از پرچمداران جدید خود رونمایی کردهاند. هماکنون که چند هفته از عرضه این دستگاه ها در بازار میگذرد، گزارشی منتشر شده که نشان میدهد گوشی های پرچمدار شیائومی بیشترین محبوبیت را در میان خریداران به دست آوردهاند.
بر اساس داده های مربوط به فعالسازی دستگاه ها (که احتمالاً به فعالسازی اپراتور های موبایل اشاره دارد)، سری شیائومی ۱۵ با ۱.۳ میلیون فعالسازی تا هفته ۴۷ام (که از ۲۸ آبان آغاز و در ۴ آذر به پایان رسید) پیشتاز است. برند دوم که نامش مشخص نیست، با فاصله زیادی در رتبه دوم قرار دارد و حدود ۶۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ فعالسازی را ثبت کرده است. کمپانی سوم نیز تنها حدود ۲۵۰,۰۰۰ فعالسازی داشته است.
به خاطر داشته باشید که این آمار مربوط به فعالسازی دستگاه ها است، نه فروش آنها. پس اگر کاربری یک تلفن هوشمند خریداری کرده و هنوز در جعبهاش باقی مانده، در این آمار حساب نمیشود. البته انتظار نمیرود که میلیون ها دستگاه در خانه های چین بدون فعالسازی مانده باشند که بخواهند این آمار را تحت تأثیر قرار دهند.
اگرچه منبع این گزارش به نام رقیب دوم اشاره نمیکند؛ اما شایعات حاکی از آن است که اوپو و ویوو بهطور مشترک در جایگاه دوم قرار دارند. چینی ها معمولاً این دو را با هم به نام «OV» میشناسند و از آنجا که هر دو شرکت متعلق به BBK Electronics هستند، این موضوع منطقی به نظر میرسد. آنر نیز در جایگاه سوم قرار گرفته است.
جالب است که گفته میشود نسخه استاندارد اوپو Find X8 پنج برابر بیشتر از مدل Pro آن فروش داشته است. ویوو سه مدل X200 ،X200 Pro و X200 Pro Mini را به بازار عرضه کرده است. آنر نیز با دو مدل Magic 7 و Magic 7 Pro وارد بازار رقابت ها شده است.
نظر شما چیست؟