بازار تبلتها خیلی مورد توجه عموم کاربران نیست و نمیتوان فروش آن را با موبایلهای هوشمند مقایسه کرد. با این حال استقبال کاربران از این محصولات رو به افزایش است. شاهد این ادعا را میتوان رشد ۲۰ درصدی فروش بازار جهانی تبلت ها در چارک سوم سال ۲۰۲۴ دانست.
طبق گزارش موسسه پایش بازار IDC طی سه ماهه سوم سال 2024 مجموعاً 39.6 میلیون تبلت در سراسر جهان عرضه شده که نشان دهنده رشد 20.4 درصدی در سال گذشته است.
اپل با برتری قابل توجهی در مقابل رقبا، اما با رشد اندک 1.4 درصدی در سال، جایگاه اول را در این بخش حفظ میکند. با وجود رشد اندک اما فروش 12.6 میلیون دستگاه آیپد در این ۳ ماهه اصلا عملکرد ضعیفی نیست.
رتبه دوم از نظر تعداد محصول فروخته شده به سامسونگ میرسد که با 7.1 میلیون این رتبه را تصاحب میکند. این برند کرهای 18.3 درصد رشد سالانه را ثبت کرد. تحلیلگران معتقدند که این تنها به دلیل موفقیت تجاری سری Galaxy Tab A9 است.
آمازون و تبلتهایش با فروش 4.6 میلیون دستگاهی، یک رشد شگفتانگیز 111.3 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد و جایگاه سوم را از آن خود میکند. این رشد بیشتر به فروش قوی Amazon Prime Day نسبت داده می شود.
هوآوی همچنین با فروش 3.3 میلیون دستگاه و رشد 44.1 درصدی نسبت به سال قبل، یک سه ماهه قوی داشته است.
در نهایت، لنوو را با فروش 3 میلیون دستگاه و رشد 14.7 درصدی سالانه در رتبه پنجم داریم.
نظر شما درباره عملکرد بازار جهانی تبلت در بازه زمانی مذکور چیست؟