حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 8 الیت با پشتیبانی کامل از لینوکس و GPU قدرتمند، امکان اجرای شبیه‌ساز بازی‌های AAA را داراست

نوشته

2 ساعت قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام کمتر از یک هفته پیش اسنپدراگون 8 الیت را به‌طور رسمی معرفی کرد و طولی نکشید که تیم هسته لینوکس پچ‌های مختلفی را برای این تراشه منتشر کردند. کوالکام نه‌تنها عملکرد پردازشی اسنپدراگون 8 الیت را با افزودن هسته‌های سفارشی Oryon به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشید، بلکه پردازنده گرافیکی Adreno 830 و فرکانس آن را نیز به 1.10 گیگاهرتز افزایش داد و اطمینان حاصل کرد که این تراشه تا حدی برای بازی‌های AAA ساخته شده است. درحالی‌که این پچ‌های جدید برای GPU ارائه می‌شوند، این بدین معناست که Snapdragon 8 Elite می‌تواند بازی‌های PC را با استفاده از شبیه‌ساز اجرا کند؛ البته ممکن است مدتی طول بکشد تا عناوین AAA برای این تراشه و همچنین سیستم‌عامل اندروید منتشر شوند.

پشتیبانی کامل از لینوکس در اسنپدراگون 8 الیت

مدیر مهندسی کوالکام به‌تازگی پستی را منتشر کرده که توسط Richard_Milier در X مشاهده شده است و نشان می‌دهد که اسنپدراگون 8 الیت توانایی اجرای بازی‌های شبیه‌سازی‌شده با رایانه شخصی را بدون مشکل خواهد داشت. البته ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا کوالکام توسعه‌دهندگان را متقاعد کند تا برای ارائه این بازی‌ها در اندروید تلاش کنند، بنابراین بهترین جایگزین درحال‌حاضر استفاده از شبیه‌ساز است.

چندی قبل تست بنچمارک 3DMark Steel Nomad Light نشان داد که اسنپدراگون 8 الیت قدرتمندتر از Radeon 780M AMD است که در ASUS ROG Ally اجرا می‌شود، به این معنی که توانایی اجرای بازی‌های AAA را دارد، البته با چند تنظیمات بصری کاهش‌یافته. حدس زده می‌شود که ارتقای عملکرد Snapdragon 8 Elite می‌تواند امکانات خاصی مانند ایجاد رابط کاربری لینوکس با پشتیبانی از لمس و قلم را نیز ارائه دهد. این تغییر، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مختلف را قادر می‌سازد تا از برنامه‌های رایانه شخصی حرفه‌ای پشتیبانی کنند، کاری که قبلاً در برخی از مدل‌های آیپد اپل انجام شده است.

مقایسه 3DMark Steel Nomad Light نشان می‌دهد که Radeon 780M استفاده‌شده در کنسول دستی ROG Ally امتیاز 2547 را در بنچمارک کسب کرده است؛ درحالی‌که Adreno 830 با امتیاز 2681 سریع‌تر است.

پشتیبانی کامل از لینوکس در اسنپدراگون 8 الیت

پشتیبانی کامل از لینوکس در اسنپدراگون 8 الیت

اگرچه ROG Ally می‌تواند این امتیاز را به‌دلیل راه‌حل خنک‌کننده قوی خود حفظ کند، اما گوشی‌های هوشمند پرچمدار فاقد این میزان کنترل حرارت هستند. با توجه به اینکه اسنپدراگون 8 الیت به‌طور قابل‌توجهی مصرف انرژی کمتری نسبت‌به Radeon 780M دارد و کارایی آن نیز بیشتر است، شاید محفظه‌های بخار بتوانند کار مناسبی برای مهار حرارت این چیپست انجام دهند. صرف‌نظر از اینکه جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام به‌اندازه کافی توانایی پردازشی دارد، این امتیازات نشان می‌دهد که Adreno 830 به‌راحتی می‌تواند عناوین AAA را اجرا کند.

درحالی‌که بدون‌شک این یک پیشرفت قابل‌توجه برای کوالکام به‌شمار می‌رود، تعدادی از تغییرات هنوز هم موردنیاز است. این شرکت مطمئناً در هنگام رونمایی از اسنپدراگون 8 الیت در بخش سخت‌افزاری شگفتی‌هایی انجام داده، اما حوزه نرم‌افزار هنوز به‌طور کامل بررسی نشده است. امیدواریم شاهد پیشرفت‌های مثبتی در مورد بازی‌های AAA درحال اجرا بر روی این پلتفرم و موارد دیگر باشیم.

نظر شما درباره پشتیبانی کامل از لینوکس در اسنپدراگون 8 الیت و امکان اجرای بازی‌های بزرگ با استفاده از شبیه‌ساز چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی