حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام برای خودروها رسماً معرفی شد

نوشته

6 ساعت قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، خودرو، کوالکام

درجریان رویداد اسنپدراگون امسال، کوالکام دو تراشه رده‌بالای جدید را برای صنعت خودرو معرفی کرد: اسنپدراگون Cockpit Elite و اسنپدراگون Ride Elite. این دو تراشه بخشی از مجموعه چیپست‌های دیجیتال اسنپدراگون این شرکت هستند و از هسته جدید Oryon استفاده می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام

همان‌طور که از نام ها پیداست، Cockpit Elite مسئول سیستم اطلاعات سرگرمی داخل کابین است، درحالی‌که Ride Elite دنیای بیرون و سیستم‌های خودران پیشرفته را کنترل می‌کند. نکته جالب این است که سازندگان خودرو به‌دلیل معماری انعطاف‌پذیرشان، این گزینه را خواهند داشت که این دو را در یک تراشه ترکیب کنند.

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام

البته، تراشه‌ها دارای یک NPU قدرتمند با ۱۲ برابر افزایش عملکرد در مقایسه با چیپست‌های مخصوص خودرو قبلی کوالکام هستند که برای تجربه داخل کابین و همچنین فرآیند تصمیم‌گیری سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته مفید است.

سپس پردازنده گرافیکی جدید Adreno موجود در کابین، تجربه چندرسانه‌ای داخلی را مدیریت می‌کند. این پردازنده از برنامه‌های کاربردی آگاه از زمینه و قابلیت‌های چندرسانه‌ای و بازی پیشرفته با عملکردی سه برابر نسبت به نسل قبلی پشتیبانی می‌کند.

برخی از ویژگی‌های ایمنی نیز برای اطمینان از عملکرد مداوم در همه زمان‌ها ساخته شده‌اند. به‌لطف کنترل‌کننده جزیره ایمنی، عملکردهای ADAS همیشه روشن هستند.

یک چارچوب نرم‌افزاری یکپارچه جدید، مقیاس، پیاده‌سازی و ارتقاء ویژگی‌ها را ازطریق یک میز کار مبتنی‌بر ابر برای تولیدکنندگان آسان‌تر می‌کند. این به‌نوبه خود به این معنی است که شرکت‌ها می‌توانند ویژگی‌های جدید را سریع‌تر ارائه دهند.

تراشه Elite Ride جدید کوالکام نیز با ISP قدرتمند خود می‌تواند اطلاعات 40 حسگر چندوجهی را مدیریت و پردازش کند که 20 مورد از آن‌ها می‌توانند دوربین‌هایی با وضوح بالا نه‌تنها برای دنیای بیرون بلکه برای نظارت 360 درجه در داخل کابین باشند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این تراشه می‌توان به پشتیبانی از صدای منطقه‌ای مجهز به هوش مصنوعی و پشتیبانی از 16 نمایشگر با وضوح 4K اشاره کرد.

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام

تراشه اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite کوالکام

نظر شما درباره تراشه‌های جدید کوالکام برای خودروها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی