حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست برندهایی که عرضه گوشی پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 الیت را تأیید کرده‌اند

نوشته

3 ساعت قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

کوالکام امروز تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Elite خود را معرفی کرد که می‌تواند عملکرد و عمر باتری قابل‌توجهی را برای بهترین گوشی‌های اندرویدی به‌ارمغان بیاورد. این موضوع تا حد زیادی به‌دلیل یک CPU سفارشی با هسته‌های Oryon، پردازنده گرافیکی بازنگری‌شده و تغییر به یک فرآیند تولید کوچکتر 3 نانومتری است. اکنون که اسنپدراگون 8 الیت به‌صورت رسمی معرفی شده است، بسیاری از سازندگان اندرویدی تأیید کرده‌اند که از این چیپست در گوشی های پرچمدار آینده خود استفاده خواهند کرد.

گوشی پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 الیت

در ادامه به بررسی لیست تمامی گوشی های پرچمداری که عرضه آن‌ها با اسنپدراگون 8 الیت تأیید شده است، می‌پردازیم:

ASUS ROG Phone 9

ایسوس ROG Phone 9

ایسوس ROG Phone 9

سازنده تایوانی در رویداد اسنپدراگون تأیید کرد که ROG Phone 9 دارای پردازنده Snapdragon 8 Elite خواهد بود. این تعجب‌آور نیست زیرا گوشی‌های سری ROG همواره به جدیدترین تراشه اسنپدراگون مجهز بوده‌اند.

ایسوس همچنین طراحی این گوشی‌ها را نیز درجریان این رویداد نشان داد و دستگاهی را نشان داد که بسیار شبیه به ROG Phone 8 (شامل نورپردازی LED) است. طبق اعلام رسمی ایسوس، سری ROG Phone 9 در تاریخ 19 نوامبر/29 آبان معرفی خواهد شد، بنابراین کمتر از یک ماه دیگر تا این موعد باقی مانده است.

 HONOR Magic 7

آنر نیز حضور چشمگیری در Snapdragon Summit داشت و از این مناسبت استفاده کرده و اعلام کرد که سری HONOR Magic 7 به اسنپدراگون 8 الیت مجهز خواهد شد. این گوشی‌های جدید همچنین در تاریخ 30 اکتبر/9 آبان در چین معرفی خواهند شد.

این برند چینی برخی از ویژگی‌های مرتبط با AI مانند هوش مصنوعی روی دستگاه و پردازش گرافیکی به کمک NPU را نیز تأیید کرد. ویژگی اول بسیار کارآمد به‌نظر می‌رسد و شامل یک دستیار هوش مصنوعی برای رزرو برنامه‌های سفر، سفارش غذا، لغو سریع اشتراک و موارد دیگر است.

iQOO 13 و vivo

IQOO به‌عنوان برند زیرمجموعه ویوو نیز اعلام کرد که گوشی iQOO 13 دارای تراشه Snapdragon 8 Elite خواهد بود. این شرکت ادعا کرده است که این گوشی نرخ فریم ثابتی را برای مدت نامحدود ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده تجربه‌ای روان پس از ساعت‌ها پرداختن بازی با این دستگاه است. ما همچنین نگاهی به این گوشی داشتیم که ماژول آشنای squircle دوربین با لنزهای سه‌گانه را تأیید می‌کند.

علاوه‌بر IQOO، ویوو نیز تأیید کرده است که از این تراشه در پرچمدار آینده خود که احتمالاً X200 Ultra بوده و سال آینده میلادی معرفی خواهد شد، استفاده می‌کند.

Nubia REDMAGIC 10 Pro و Z70 Ultra

یکی دیگر از برندهای متمرکز بر بازی، دستگاهی با Snapdragon 8 Elite را عرضه خواهد کرد. Nubia تأیید کرده است که سری REDMAGIC 10 Pro این پردازنده را به‌همراه دارد. اگر این گوشی چیزی شبیه مدل‌های قبلی باشد، می‌توانیم انتظار یک فن خنک‌کننده فعال را داشته باشیم. این بدان معناست که این گوشی احتمالاً یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اسنپدراگون 8 الیت در بازار خواهد بود که در ماه نوامبر عرضه می‌شود.

به گوشی‌های مخصوص بازی اهمیت نمی‌دهید؟ خب ZTE به‌عنوان برند مادر نوبیا همچنین اعلام کرده است که گوشی پرچمدار Z70 Ultra دارای پردازنده Snapdragon 8 Elite خواهد بود. بااین‌حال هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه وجود ندارد، اما این شرکت پیش از این دکمه شاتر دوربین این دستگاه به اشتراک گذاشته است.

OnePlus 13

وان پلاس نیز از قبل تأیید کرده بود که OnePlus 13 از جدیدترین و بهترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. این گوشی در تاریخ 31 اکتبر/10 آبان در چین عرضه خواهد شد، اما هیچ خبری در مورد در دسترس بودن جهانی آن وجود ندارد.

وان پلاس همچنین طراحی این گوشی را در چندین رندر و ویدیوی اخیر نشان داده است که بازطراحی ماژول دوربین، صفحه تخت و دکمه لغزنده هشدار را تأیید می‌کند.

Realme GT 7 Pro

ریلمی از Snapdragon 8 Elite نیز استفاده کرده و اشاره کرده است که گوشی هوشمند GT 7 Pro آینده این تراشه را خواهد داشت. این برند در ادامه اضافه می‌کند که این گوشی به‌اصطلاح با نمایشگر Eco² Sky عرضه خواهد شد. این یک صفحه‌نمایش با چهار لبه خمیده ساخت سامسونگ با تأکید بر محافظت از چشم است.

برند BBK همچنین با بیان اینکه GT 7 Pro اولین گوشی Snapdragon 8 Elite در بیش از 10 کشور جهان خواهد بود، تأیید کرده است که این دستگاه در کشورهایی مانند هند، ایتالیا، مالزی، اسپانیا و تایلند در دسترس قرار می‌گیرد.

Xiaomi 15

شیائومی اغلب اولین برندی است که از پردازنده‌های پرچمدار جدید اسنپدراگون استفاده می‌کند و اسنپدراگون 8 الیت نیز در این زمینه تفاوتی ندارد. این سازنده چینی در رویداد اسنپدراگون خاطرنشان کرد که سری Xiaomi 15 اولین گوشی‌های دنیا خواهند بود که پردازنده جدید را به‌همراه دارند.

به‌لطف افشاگری‌ها، اخیراً رندرهای شیائومی 15 پرو منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی دارای صفحه‌نمایش 6.78 اینچی QHD+ OLED، باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، شارژ بی‌سیم 90 وات/80 وات و سیستم دوربین پشتی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی است. افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن است که شیائومی 15 استاندارد دارای پنل 6.36 اینچی، باتری 5000 یا 5500 میلی‌آمپرساعتی و شارژ 90 وات/50 وات خواهد بود. گوشی کوچکتر نیز به سیستم دوربین پشتی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی مجهز است.

سایر برندها

سامسونگ و اوپو نیز تأیید کرده‌اند که از تراشه اسنپدراگون 8 الیت در محصولات آینده خود استفاده خواهند کرد، اما درواقع نامی از این دستگاه‌ها نبردند. انتظار داریم سری گلکسی اس 25 سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 8 الیت استفاده کند.

درهمین‌حال، OPPO از قبل تأیید کرده بود که Find X8 و Find X8 Pro از چیپست مدیاتک Dimensity 9400 استفاده می‌کنند، اما Find X8 Ultra دارای پردازنده اسنپدراگون است.

نظر شما درباره برندهایی که قرار است گوشی‌های پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 الیت عرضه کنند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی