حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل معتقد است که فناوری هوش مصنوعی آن‌ها دو سال از رقبا عقب‌تر است

نوشته

1 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، هوش مصنوعی

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، برخی از کارمندان اپل بر این باورند که فناوری هوش مصنوعی داخلی این شرکت که پایه Apple Intelligence است، بیش از دو سال از رهبران این صنعت عقب‌تر است.

فناوری هوش مصنوعی اپل

منابع گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، به وی می‌گویند که مطالعات این شرکت نشان می‌دهد که ویژگی‌های هوش مصنوعی آینده اپل فاقد «عامل شگفت‌انگیز» فناوری‌های رقیب است که درحال‌حاضر توسط شرکت‌هایی مانند Google ،OpenAI و Meta ارائه می‌شود.

برای مثال، طبق گزارش‌ها، مطالعات داخلی در اپل نشان می‌دهد که ChatGPT متعلق‌به OpenAI تا 25 درصد دقیق‌تر از سیری جدید است و می‌تواند به 30 درصد سؤالات بیشتر پاسخ دهد. البته، اپل خود نیز به‌طور غیرمستقیم به این موضوع اقرار کرده است، با توجه به اینکه بخشی از استراتژی این شرکت شامل مشارکت با OpenAI برای ادغام ChatGPT در سیستم‌عامل‌هایش است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل از هوش مصنوعی‌های کمکی بیشتری بهره ببرند.

علی‌رغم این عقب‌ماندگی، گورمن خاطرنشان می‌کند که اپل در موقعیت منحصربه‌فردی قرار دارد که بر اکوسیستم وسیعی از دستگاه‌های کاملاً یکپارچه مدیریت می‌کند که این مزیت را به آن می‌دهد که بتواند به‌سرعت فناوری‌های جدید را در سراسر دستگاه‌های خود به‌کار گیرد. این می‌تواند سودمند باشد زیرا این شرکت برای کاهش فاصله هوش مصنوعی با رقبا تلاش می‌کند و سابقه ورود موفقیت‌آمیز آن به بازارهای جدید نشان می‌دهد که نباید عقب بودن اپل را یک تهدید بزرگ برای این شرکت به‌حساب آورد.

فناوری هوش مصنوعی اپل

فناوری هوش مصنوعی اپل

جدیدترین سری آیفون 16 اپل از Apple Intelligence پشتیبانی می‌کند، همان‌طور که مک‌ها و آیپدهای این شرکت نیز از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود اولین مجموعه از ویژگی‌های Apple Intelligence هفته آینده برای این دستگاه‌ها عرضه شود.

درهمین‌حال، آیفون SE 4 جدید با پشتیبانی از Apple Intelligence قرار است در اوایل سال آینده میلادی عرضه شود و گفته می‌شود آیپد مدل پایه با  پشتیبانی از Apple Intelligence نیز در اواخر همان سال عرضه خواهد شد. علاوه‌بر این، اپل درحال کار بر روی آوردن این فناوری به Vision Pro است و با توجه به اینکه می‌توان خلاصه‌های اعلان‌های هوش مصنوعی را به اپل واچ تحویل داد، گورمن پیشنهاد می‌کند که تا اوایل سال 2026، «تقریباً هر دستگاه اپل که از نمایشگر بهره می‌برد» از Apple Intelligence استفاده خواهد کرد.

نظر شما درباره عقب ماندن اپل در رقابت هوش مصنوعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی