حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت آیفون ۱۶ پرو مکس تنها یک سوم قیمت آن است

نوشته

3 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل

شرکت تحقیقات بازار TD Cowen مجموع هزینه ساخت آیفون ۱۶ پرو مکس (نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) را که شامل اجزا، مونتاژ محصول و بسته بندی آن است را به اشتراک گذاشته. طبق اطلاعات منتشر شده، کل هزینه ساخت نسخه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند تنها ۴۸۵ دلار بوده که تقریباً یک سوم قیمت فروش آن است.

نمایشگر و دوربین های پشتی گران‌ترین اجزای آیفون ۱۶ پرو مکس هستند

ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس ۴۵۳ دلار هزینه دارد که ۳۲ دلار (یا ۷ درصد) کمتر از آیفون ۱۶ پرو مکس است. دوربین های موجود در قاب پشتی و نمایشگر، گران‌ترین اجزای iPhone 16 Pro Max هستند. دوربین پشتی به تنهایی ۱۶ درصد از کل هزینه ساخت این مدل را تشکیل می‌دهد. پنل نمایشگر و صفحه نمایش لمسی نیز قیمتی برابر با سیستم دوربین موجود در قاب پشتی دارند.

iPhone 16 Pro Max

برای مقایسه بهتر، سیستم دوربین پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس ۷۰ دلار قیمت دارد. یعنی ۱۵ درصد از کل هزینه ساخت این تلفن هوشمند. این تفاوت، به دلیل به‌کارگیری دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض در آخرین مدل پرو مکس است. آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار بود.

جالب اینجاست که تراشه بسیار توانمندتر A18 Pro در آیفون ۱۶ پرو مکس، تنها ۵ دلار قیمت بیشتری نسبت به A17 Pro دارد. قیمت رم و حافظه ذخیره‌سازی نیز ۵ دلار افزایش یافته است. سایر پیشرفت ها مانند باتری بزرگ‌تر، قیمت ۱۵ دلاری دارند. قابل ذکر است که هزینه ساخت آیفون ۱۶ استاندارد نیز از ۳۹۵ دلار (برای نسل قبل) به ۴۱۶ دلار افزایش یافته است.

مطابق با گزارش Gizmochina، همه مدل‌های سری آیفون ۱۶ دارای دکمه جدید Capture هستند که دوربین را راحت‌تر، در دسترس کاربران قرار می‌دهد. جالب است بدانید که گزارش BOM حتی به دکمه جدید اضافه شده اشاره نمی‌کند، در حالی که گزارش های قبلی ادعا می‌کنند که ممکن است هزینه تعویض آن تا ۷۵۰ دلار برای کاربران تمام شود. در حال حاضر، نقطه قوت و فروش گوشی های جدید آیفون، Apple Intelligence است.

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اپل با نمایشگر بزرگتر و تمرکز بر هوش مصنوعی رسما معرفی شدند

نظر شما چیست؟ آیا اپل گران‌فروشی می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی