حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 16 با اسم رمز باقلوا در مراحل اولیه توسعه قرار دارد

نوشته

4 ساعت قبل | بدون دیدگاه | Android، برترین‌های ترنجی

درحالی‌که منتظر انتشار نسخه عمومی اندروید 15 هستیم، کار گوگل بر روی نسخه بعدی این سیستم‌عامل ادامه دارد. به‌نظر می‌رسد در روزهای گذشته توسعه اندروید 16 آغاز شده است و این نسخه با اسم رمز «باقلوا» شناخته شود.

اندروید 16 با اسم رمز باقلوا

درحالی‌که گوگل دیگر نام دسری را به نسخه عمومی اندروید ضمیمه نمی‌کند، چنین نام‌گذاری هنوز در داخل این شرکت برای فرآیند توسعه این سیستم‌عامل وجود دارد. به گزارش Android Authority، اسم رمز اندروید 15 «بستنی وانیلی» یا «VIC» بود و نسخه بعدی نیز با اسم رمز «باقلوا» یا «baklava» شناخته می‌شود. این اسم که مربوط به نوعی شیرینی است برای ما ایرانی‌ها کاملاً جاافتاده بوده و به‌صورت کلی در کشورهای دیگر ازجمله ارمنستان، یونان، ترکیه و چند کشور دیگر نیز محبوبیت دارد.

درکمال‌تعجب اما، به‌نظر می‌رسد گوگل دیگر طبق رویه سابق خود به‌ترتیب حروف الفبا اسامی را انتخاب نمی‌کند چراکه در این‌صورت اسم رمز نسخه آینده اندروید بایستی با «W» آغاز می‌شد. پیش از این انتظار می‌رفت اسم رمز اندروید 16 چیزی شامل Waffle یا whoopie pie باشد.

اندروید 16 با اسم رمز باقلوا

اندروید 16 با اسم رمز باقلوا

بااین‌حال، گوگل هنوز در جاهای مختلف از نسخه آینده با عنوان «Android W» یاد می‌کند، درحالی‌که درنهایت باید انتظار داشته باشیم که «baklava» در اسم رمز نسخه نهایی اعمال شود.

تنظیم مجدد حروف الفبا همیشه اجتناب‌ناپذیر بوده است، اما هنوز انتخاب‌های واضحی برای X ،Y و Z وجود دارد. درعوض، این تغییر  زودتر اتفاق می‌افتد و می‌تواند به نحوه تغییر Google ID با شروع از بیلد Android 14 QPR2 مرتبط باشد.

نظر شما درباره اسم رمز Android 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی