حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ Galaxy S24 FE با ۷ سال آپدیت اندروید رسما معرفی شد

نوشته

2 ساعت قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

بالاخره مدل FE سری گلکسی S24 رسما معرفی شد و همه شایعاتی که شنیده بودیم اینجا تایید می‌شود. سامسونگ Galaxy S24 FE با ۷ سال آپدیت اندروید ارائه می‌شود و می‌تواند فاکتور رقابتی عالی باشد.

سامسونگ Galaxy S24 FE

سامسونگ Galaxy S24 FE با صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگتر، باتری بزرگتر، تمرکز بر عملکرد بهبود یافته و معرفی موتور ProVisual برای دوربین ارائه می‌شود.

امسال همه بازارها گلکسی S24 FE را با یک تراشه دریافت می‌کنند. تراشه Exynos 2400e سامسونگ با هسته اصلی Cortex-X4 با کلاک پایین‌تر عرضه می‌شود.

این ممکن است بر عملکرد اوج دستگاه تأثیر بگذارد، اما عملکرد پایدار با یک محفظه بخار جدید که 1.1 برابر بزرگتر از قبلی است، افزایش می‌یابد. از آنجایی که تراشه Exynos 2300 وجود نداشت، S23 FE سال گذشته مجبور شد از ترکیبی از Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 (هر دو تراشه های سال 2022) استفاده کند. در نتیجه ارتقای عملکرد از S23 FE به S24 FE باید گسترده باشد.

به هر حال سامسونگ این گوشی را تنها به 8 گیگابایت رم مجهز کرده که این مقدار دقیقا به اندازه گلکسی اس 24 مدل پایه است. نسخه‌هایی با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. ظرفیت رم روی توانایی گوشی برای اجرای هوش مصنوعی Galaxy AI تأثیر نمی‌گذارد اما بعد از ۷ سال آپدیت مشخص نیست وضعیت چه شود.

سامسونگ Galaxy S24 FE دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است که 0.3 اینچ بزرگتر از مدل قبلی خود محسوب می‌شود. این اندازه نمایشگر با گلکسی اس ۲۴ پلاس برابر است با این حال، این پنل به جای QHD+ LTPO یک پنل OLED FHD+ انتخاب شده است.

سامسونگ موتور ProVisual را از سری پرچمداران به سری FE آورده است. این موتور ویژگی Nightography را که با آن ISP AI عکاسی در شرایط نور کم را بهبود می‌دهد. همچنین HDR را بهبود خواهد داد.

مجموعه دوربین اصلی شامل حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، دوربین تله فوتو ۳ برابر اپتیکال ۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بوده و تقریبا روی کاغذ سخت افزاری تغییر زیادی ندارد.

گفتیم که باتری بزرگ‌تر شده و اکنون ظرفیت 4700 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این +200 میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با S23 FE بیشتر است. با این حال توان شارژ همان ۲۵ وات باقی خواهد ماند.

ابعاد Galaxy S24 FE برابر 162.0 در 77.3 در 8.0 میلی متر و وزن آن 213 گرم است. این یعنی 4 میلی‌متر بلندتر، کمتر از یک میلی متر پهن‌تر و یک مو نازک تر از S23 FE است. همچنین نسبت به نسل قبلی خود 4 گرم افزایش یافته است. گلکسی اس 24 پلاس به لطف حاشیه‌های باریک‌تر و 17 گرم سبک‌تر، باریک‌تر بوده و باتری آن 200 میلی‌آمپر ساعت بیشتر است.

اتصالات شامل 5G، Wi-Fi 6E (802.11ax) و بلوتوث 5.3 است. مانند قبل، بدنه دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (1.5 متر در زیر آب به مدت 30 دقیقه) است.

گلکسی اس 24 FE با اندروید 14 و OneUI 6.1 به بازار عرضه می شود. خبر خوب این است این دستگاه ۷ سال سال آپدیت سیستم عامل را دریافت می‌کنند. همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را هم دارد.

قیمت گلکسی S24 FE چقدر است؟

سامسونگ قیمت ۶۵۰ دلاری خواهد داشت. متاسفانه مدل ۵۱۲ گیگابایت در همه بازارها ارائه نمی‌شد.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)