حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 کوالکام ۱۸ مهر ۱۴۰۳ معرفی خواهد شد

نوشته

5 ساعت قبل | 2 دیدگاه | مدیاتک

معمولا نیمه اول پاییز هر سال شاهد رونمایی از تراشه‌های پرچمدار جدید دنیای اندروید هستیم. این محصولات توسط کوالکام و مدیاتک معرفی می‌شوند. مدیاتک پیش‌قدم شده و تراشه جدید خود را زودتر از کوالکام رونمایی خواهد کرد. امروز به صورت رسمی تایید شده که تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 کوالکام ۱۸ مهر ۱۴۰۳ معرفی خواهد شد.

تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 کوالکام

مدیاتک به طور رسمی اعلام کرد که تراشه پرچمدار Dimensity 9400 آن در 9 اکتبر یا ۱۸ مهر ۱۴۰۳ معرفی خواهد شد. شعار این رویداد “AI Chip Leap” است و نشان‌دهنده تمرکز این تراشه‌ساز تایوانی بر پتانسیل‌های موجود برای پردازش هوش مصنوعی روی این تراشه خواهد بود.

تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک به طراحی “CPU بدون هسته کوچک” ادامه می‌دهد. همچنین معماری «BlackHawk» شرکت ARM را در پردازنده مرکزی آن به کار می‌گیرد که ظاهراً عملکرد بهبود یافته‌ای را ارائه خواهد داد.

برای فرآیند ساخت، Mediatek از گره فرآیند N3E تراشه‌ساز قرار دادی هموطنش یعنی TSMC استفاده می کند. این یعنی تراشه پرچمدار جدید مدیاتک یک نمونه ۳ نانومتری خواهد بود.

تراشه Dimensity 9400 در بخش CPU مشخصات زیر را خواهد داشت:

۱- یک سوپر هسته Cortex X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز

۲- سه هسته بزرگ Cortex X4 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

۳- چهار هسته Cortex A725 با فرکانس 2.10 گیگاهرتز

برای پردازش گرافیکی نیز از Mali-G925-Immortalis MC12 استفاده خواهد کرد.

همچنین گزارش شده که این تراشه از سریع ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. این به گوشی های هوشمند امکان می دهد زمان لود سریع‌تری را برای برنامه و بازی‌های سنگین ارائه دهند.

طبق بررسی‌ها، این تراشه در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته ‌ای Geekbench به ترتیب امتیاز 2874 و 8969 را کسب کرده است.

در بخش گرافیکی، این تراشه در تست Vulkan با نمایشگر خاموش GFX Aztec 1440P به 134 فریم در ثانیه رسید که 86 درصد بالاتر از تراشه Apple A18 Pro موجود در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس است.

بد نیست بدانید که این امتیاز 41 درصد بیشتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است. پیش‌تر گفته شده بود که عملکرد GPU تراشه مدیاتک ۳۰ درصد بالاتر از Snapdragon 8 Gen 3 است در حالی که مصرف انرژی ۴۰ درصد کمتر خواهد بود.

عملکرد ردیابی پرتو دیمنسیتی ۹۴۰۰ در مقایسه با نسل قبلی نزدیک به ۲۰ درصد بهبود خواهد داشت. مدیاتک عملکرد گرافیکی قدرتمندی را در سال گذشته ارائه کرد و امسال نیز به نظر می رسد همین روند ادامه پیدا کند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک فناوری جدید ردیابی پرتو برای تراشه‌های گوشی‌های هوشمند خود است که طبق گزارش‌ها با فناوری ردیابی پرتو برتر OMM (شتاب‌دهنده ردیابی پرتو) در رایانه شخصی قابل مقایسه است.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maryam-t

تراشه های بدی نیستن اما بهینه سازی براشون پایینه

BeFair

کانفیگ CPU جالبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)