حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این فیلم سینمایی از صفر تا صد با آیفون فیلمبرداری شده است

نوشته

59 دقیقه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به گزارش WIRED، فیلم جدید 28 سال بعد (28 Years Later) دنی بویل با بودجه 75 میلیون دلاری به اولین فیلم پرفروش بزرگی تبدیل خواهد شد که کاملاً با آیفون فیلمبرداری می‌شود.

فیلمبرداری فیلم 28 سال بعد با آیفون

این فیلم ترسناک بریتانیایی پساآخرالزمانی آینده در تابستان با استفاده از آیفون 15 پرو مکس به‌عنوان دوربین اصلی، همراه با تجهیزات اضافی مانند دستگیره‌های آلومینیومی و ضمیمه‌های لنز، فیلم‌برداری شد. فیلمسازان 28 سال بعد ظاهراً مستقیماً از اپل کمک فنی نیز دریافت کرده‌اند. 28 سال بعد دنباله فیلم‌های «28 روز بعد» (2002) و «28 هفته بعد» (2007) است که عواقب یک بیماری همه‌گیر به سبک زامبی‌ها در بریتانیا را به تصویر می‌کشد.

فیلم اصلی 28 Days Later عمدتاً با کیفیت استاندارد 480p با دوربین Canon XL-1 گرفته شد؛ یک دوربین فیلمبرداری درجه‌یک که داده‌ها را روی نوارهای MiniDV می‌نوشت. این تا حدودی به‌دلیل نیاز به فیلمبرداری صحنه‌های پیچیده‌ای بود که مرکز متروک لندن را تحت محدودیت‌های زمانی به تصویر می‌کشید، جایی که نصب دوربین‌های فیلم سنتی حجیم خیلی طول می‌کشید. زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد شات روی دیجیتال بعداً به بخش نمادین فیلم تبدیل شد، بنابراین به نظر می‌رسد استفاده از آیفون‌ها برای فیلمبرداری جدیدترین نسخه اضافه‌شده این سری، ادای احترامی به استفاده فیلم اصلی از دوربین‌های فیلمبرداری است. فیلمبردار برنده اسکار فیلم اصلی، آنتونی دود مانتل، نیز در کنار کارگردان بازمی‌گردد.

فیلمبرداری فیلم 28 سال بعد با آیفون

فیلمبرداری فیلم 28 سال بعد با آیفون

پیش از این چندین فیلم در مقیاس کوچکتر با آیفون فیلمبرداری شده‌اند، مانند «نارنگی» (2015) شان بیکر و «بی‌عقل» (2018) استیون سودربرگ، اما این فیلم‌ها در مقایسه با فیلم آینده بویل، عناوین محدود و کم‌هزینه‌ای بودند. انتظار می‌رود 28 سال بعد اولین فیلم از سه‌گانه جدید فیلمنامه الکس گارلند باشد. همچنین انتظار می‌رود که ستاره اصلی فیلم اصلی، کیلیان مورفی، بار دیگر به این نسخه نیز بازگردد. 28 سال بعد برای اکران در 20 ژوئن 2025 برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره فیلمبرداری فیلم 28 سال بعد با آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی