حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی گوشی سه تاشو شیائومی در پتنت این شرکت فاش شد

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

پیشرفت هواوی در دستگاه‌های تاشو به‌لطف رویکرد نوآورانه‌اش در انتخاب دو لولا، سروصدای زیادی ایجاد کرد. Huawei Mate XT اولین گوشی سه تاشو موجود در بازار است که بار دیگر قدرت این شرکت در ارائه طرح‌های آینده‌نگرانه را به رخ می‌کشد. پس از آنکه گفته شد سایر برندهای چینی ازجمله اوپو نیز درحال کار بر روی دستگاه مشابهی هستند، اکنون پتنتی از شیائومی فاش شده است که طراحی گوشی سه تاشو این شرکت را نشان می‌دهد.

طراحی گوشی سه تاشو شیائومی

این پتنت در دسامبر سال 2022 صادر شده و از آن زمان تاکنون مخفی نگه داشته شده است. برخلاف طراحی قبلی، طرح جدید بسیار معقول‌تر است و از همان طرح اولیه Huawei Mate XT Ultimate پیروی می‌کند؛ به‌طوری‌که تنها یک صفحه‌نمایش یک‌تکه وجود دارد که می‌تواند توسط دو لولای خود، دو بار تاشده و به یک گوشی عادی تبدیل شود.

ماژول دوربین اما بسیار کوچکتر از چیزی است که Mate XT وجود دارد، اما این طراحی احتمالاً منحصر به پتنت بوده و طراحی نهایی ممکن است تغییراتی را به خود ببیند.

طراحی گوشی سه تاشو شیائومی

طراحی گوشی سه تاشو شیائومی

بر اساس شایعات ماه گذشته، این دستگاه سه تاشو بخشی از سری شیائومی میکس خواهد بود. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این میکس فولد جدید است یا یک سری جداگانه.

اگرچه هواوی اولین برند عرضه‌کننده گوشی تاشو سه گانه است، اما چندین شرکت درحال کار بر روی طرح‌های سه‌گانه خود هستند. در سال 2022، سامسونگ کانسپت Flex G را به‌نمایش گذاشت که دو بار به سمت داخل تا می‌شود (نوعی شکل G را ایجاد می‌کند). بااین‌حال، به‌تازگی گفته شده است که سامسونگ این مدل گوشی تاشو را کنار گذاشته و درحال کار بر روی عرضه اولین گوشی رول شونده است.

همچنین در سال 2020 ما با کانسپت گوشی تاشو TCL مواجه شدیم. سال بعد، پتنت مایکروسافت نیز یک گوشی سرفیس سه تایی را نشان می‌داد. امسال ما شاهد کانسپت‌های سه گانه از Oppo و Tecno نیز بودیم. همه این موارد نشان‌دهنده این واقعیت است که در یکی دو سال آینده شاهد موجی از دستگاه‌های تاشو و رول شونده هستیم که جان تازه‌ای به گوشی‌های هوشمند می‌دهند.

نظر شما درباره طراحی گوشی سه تاشو شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی