حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بنچمارک Geekbench بهتر از تراشه اپل A18 Pro است

نوشته

3 روز قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک در ماه آینده میلادی به‌طور رسمی از دیمنسیتی ۹۴۰۰ رونمایی خواهد کرد؛ اما پیش از معرفی این تراشه پرچمدار، عملکرد آن در بنچمارک Geekbench مشاهده شده است. این چیپست در بخش «عملکرد چند هسته‌ای» توانسته امتیاز بهتری نسبت به اپل A18 Pro ثبت کند.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بخش چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench عملکرد بهتری از تراشه آیفون ۱۶ پرو داشت

گزارش های اخیر حاکی از آن است که مدیاتک Dimensity 9400 در ماه اکتبر، یعنی ماه آینده میلادی، به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. کوالکام نیز در ماه آینده، رویداد Snapdragon Summit را برگزار می‌کند که در آن از تراشه پرچمدار جدید خود، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴، رونمایی خواهد کرد. چند هفته مانده به رونمایی، چیپست پرچمدار آینده مدیاتک در میان داده های بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده است.

داده های بنچمارک Geekbench

بنچمارک Geekbench، اوپو Find X8 را نشان می‌دهد که به تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز شده است. این چیپست در بخش عملکرد چند هسته‌ای امتیاز بالاتری نسبت به نسخه های اولیه A18 Pro کسب کرده است. این تراشه اپل، نیروی پردازشی مورد نیاز سری آیفون ۱۶ پرو را تأمین می‌کند.

مطابق با گزارش Notebookcheck، اوپو Find X8 در بخش تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۸,۸۳۴ شده است. برای مقایسه، اپل A18 Pro در بخش تست چند هسته‌ای موفق به ثبت امتیاز ۸,۴۹۲ شده بود. این بدان معناست که تراشه پرچمدار آینده مدیاتک، حدود ۴ درصد در این بخش عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار جدید اپل دارد.

البته وقتی تنها امیتاز عملکرد تک هسته‌ای را در نظر بگیریم، اوضاع تغییر می‌کند. اپل A18 Pro در تست تک هسته‌ای موفق به دریافت امتیاز ۳,۴۰۹ شده، در حالی که اوپو Find X8 با برخورداری از مدیاتک Dimensity 9400 امتیاز ۲,۸۸۹ را ثبت کرده است. بنابراین، تراشه آیفون ۱۶ پرو در این بخش بیش از ۱۷ درصد عملکرد بهتری نسبت به نماینده مدیاتک دارد.

طبیعتاً مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ امیتازات بالاتری نسبت به دیمنسیتی ۹۳۰۰ کسب کرده است. این تراشه پرچمدار فعلی مدیاتک امتیازات ۲,۲۰۷ و ۷,۴۰۸ را ثبت کرده؛ پس ظاهراً اوپو Find X8 با برخورداری از دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بخش تک هسته‌ای حدود ۳۱ درصد سریع‌تر، و در بخش چند هسته‌ای حدود ۱۹ درصد عملکرد بهتری دارد. در نهایت اما دقت کنید که این‌ها داده های اولیه هستند و پس از معرفی این تراشه پرچمدار مدیاتک، نتایج می‌تواند متفاوت باشد.

تاریخ رونمایی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد: ۱۸ مهر ماه

نظر شما درباره عملکرد Dimensity 9400 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی