حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد: ۱۸ مهر ماه

نوشته

3 روز قبل | بدون دیدگاه | شایعات، مدیاتک

گوشی های سری X200 ویوو که انتظار می‌رود دارای تراشه مدیاتک Dimensity 9400 باشند، قرار است در ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) معرفی شوند. در حال حاضر اما یک افشاگر اطلاعات، تاریخ رونمایی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ را به اشتراک گذاشته است.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ با معماری ۳ نانومتری TSMC در راه است 

به‌لطف اطلاعات منتشر شده از سوی Digital Chat Station، هم‌اکنون ایده‌ای درباره تاریخ رونمایی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ داریم. این افشاگر اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو ادعا کرد که تراشه مدیاتک Dimensity 9400 در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر ماه) معرفی خواهد شد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، مدیاتک به‌زودی انتشار اطلاعات را به‌طور رسمی آغاز خواهد کرد.

پست Digital Chat Station

انتظار می‌رود که مدیاتک برای اولین بار از فناوری ۳ نانومتری N3E کمپانی TSMC برای دیمنسیتی ۹۴۰۰ استفاده کند. شایعه شده که این تراشه تا ۳۰ درصد بازده انرژی بهتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. این بدان معناست که عمر باتری دستگاه هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند، بهبود می‌یابد.

همان‌طور که لیست بنچمارک Geekbench AI نشان می‌دهد، این تراشه پرچمدار آینده مدیاتک دارای یک CPU هشت هسته‌ای خواهد بود. این چیپست به یک هسته Cortex-X5 با فرکانس ۳.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A725 با فرکانس ۲.۱۰ گیگاهرتز برای کارهای روزمره مجهز می‌شود.

در مقایسه با دیمنسیتی ۹۳۰۰، سرعت این تراشه به‌طور واضحی افزایش یافته است. به‌خصوص هسته اصلی که از ۳.۲۵ گیگاهرتز به ۳.۶۳ گیگاهرتز رسیده است. با این حال، رقابت برای مدیاتک سخت است. شایعه شده که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای حداکثر فرکانس ۴.۳۲ گیگاهرتز خواهد بود. سری اپل A18 نیز حداکثر سرعت ۴.۰۴ گیگاهرتزی دارند.

انتظار می‌رود که مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ از پردازنده گرافیکی سری Immortalis G9xx برخوردار باشد. احتمالاً این چیپست در تست GFXBench Aztec Ruins با رزولوشن 1440p سرعت ۱۱۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند که ۱۱.۱ درصد نسبت به ۹۹ فریم بر ثانیه نسل قبلی بهبود یافته است.

ارتقا ۳۰ درصدی عملکرد تک هسته ای Dimensity 9400 مدیاتک محتمل است

نظر شما درباره این چیپست پرچمدار آینده مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی