حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعویض باتری آیفون 16 اپل آسان‌تر از مدل‌های قبلی است

نوشته

4 روز قبل | یک دیدگاه | اپل، عمر باتری

آیفون 16 دارای طراحی داخلی جدیدی است که مزیت بزرگی برای تعمیرپذیری دارد. اپل می‌گوید آیفون 16 و آیفون 16 پلاس برای آسان‌تر کردن سرویس تعویض باتری و ارائه عملکرد بهتر و دفع حرارت بهبودیافته، «بازمهندسی» شده‌اند.

تعویض باتری آیفون 16 اپل

اپل در بیانیه مطبوعاتی آیفون 16 می‌گوید:

«طراحی داخلی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مجدداً مهندسی شده است تا باتری حتی بزرگتری داشته باشند و گرما را بهتر دفع کرده و درعین‌حال سرویس تعویض باتری را آسان‌تر کنند.»

این بازتاب جزئیاتی است که اپل در جریان رویداد ویژه خود در روز دوشنبه به اشتراک گذاشت و از طراحی حرارتی جدید آیفون 16 و اینکه چگونه بهبودها منجر به عملکرد پایدار بالاتر می‌شود، صحبت کرده است:

«ما عملکرد و کارایی قدرتمند A18 را با بهینه‌سازی‌های جدید سیستم، ازجمله طراحی حرارتی خود، همراه می‌کنیم. ما برد منطقی اصلی را به‌روز کردیم، قرار دادن تراشه را متمرکز کرده و معماری اطراف را بهینه کردیم. ما همچنین یک زیرساخت حرارتی برای دفع گرمای ساخته شده از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی اضافه کردیم. درنتیجه، آیفون 16 تا 30 درصد عملکرد پایدار بالاتری را برای بازی ارائه می‌دهد.»

تعویض باتری آیفون 16 اپل

تعویض باتری آیفون 16 اپل

The Information پیش از این در مورد برنامه‌های اپل برای آسان‌تر کردن تعویض باتری‌های آیفون با فناوری جدید چسب القایی الکتریکی گزارشی منتشر کرده بود. در این مرحله، مشخص نیست که آیا اپل واقعاً از این فناوری در آیفون 16 استفاده کرده است یا خیر. ما باید در اواخر این ماه، زمانی که اولین داده‌های iFixit برای دستگاه‌های جدید ظاهر می‌شوند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

این تغییر درحالی رخ می‌دهد که اتحادیه اروپا در سال 2025 قانون جدیدی را اعمال خواهد کرد که اپل را ملزم می‌کند تا جایگزینی باتری آیفون را آسان‌تر کند. تعدادی پارامتر وجود دارد که می‌تواند درنهایت تعیین کند که آیا اپل تحت تأثیر این قوانین قرار می‌گیرد یا خیر، اما با این وجود، این شرکت درحال‌حاضر نیز برخی تغییرات را با آیفون 16 انجام داده است.

قابل‌ذکر است که در بیانیه مطبوعاتی اپل برای آیفون 16 پرو هیچ تغییری در قابلیت تعمیر باتری ذکر نشده است.

نظر شما درباره تعویض باتری آسان‌تر آیفون 16 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maryam-t

دستشون درد نکنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی