حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در iOS 18 قطعات سخت افزاری آیفون با اپل آی دی قفل خواهند شد

نوشته

6 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل

اوایل سال جاری، اپل تغییراتی را در سیاست‌های تعمیرات خود اعلام کرد. به طور کلی، این شرکت تعمیر آیفون را با قطعات اصلی برای کاربران آسان کرده است. با این حال، در همان زمان اپل همچنین اعلام کرد که Activation Lock را به قطعات سخت افزاری آیفون خواهد آورد. این ویژگی جدید اکنون در iOS 18 در دسترس است. در حقیقت در iOS 18 قطعات سخت افزاری آیفون با اپل آی دی قفل خواهند شد.

قفل قطعات سخت افزاری آیفون با اپل آی دی در iOS 18

آپدیت نسخه RC یا Release Candidate سیستم عامل iOS 18 که روز دوشنبه برای توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا عمومی منتشر شد، قفل فعال‌سازی را برای قطعات آیفون فعال می‌کند.

این ویژگی همانطور که قبلا توسط اپل توضیح داده شد، حساب اپل (Apple ID) شما را نه تنها به آیفون، بلکه به اجزایی مانند باتری، دوربین و نمایشگر (بر اساس شماره سریال) مرتبط می کند.

هدف اپل از این اقدام، پایان دادن به بازار فروش قطعات آیفون های دزدیده شده است. از آنجایی که آیفون‌ها دارای قفل فعال‌سازی هستند، اکثر گوشی‌های دزدیده شده در بازار خاکستری برای استفاده مجدد قطعاتی به فروش می‌رسند که هنوز هم بسیار ارزشمند هستند.

با فعال شدن قابلیت جدید، وفتی که آیفون یک قطعه دست دوم را شناسایی می کند، رمز عبور حساب اپل (Apple ID) صاحب دستگاه اصلی را می خواهد.

برخی از کاربران سعی کرده اند قطعات را بین آیفون های دارای iOS 18.0 RC تعویض کنند. در حین این عمل، دستگاه برای باز کردن قفل و تأیید قطعه استفاده شده، رمز عبور حساب اپل را درخواست می کند.

مطمئناً، همیشه کسی وجود خواهد داشت که سعی کند سیستم‌های امنیتی اپل را شکست دهد، اما دیدن تلاش این شرکت برای جلوگیری از سرقت آیفون‌ها بسیار خوب است.

آپدیت iOS 18 روز دوشنبه، ۲۶ شهریور برای عموم کاربران عرضه خواهد شد. این آپدیت به آیفون XR یا مدل جدیدتر نیاز دارد. شایان ذکر است که Activation Lock برای قطعات، در حال حاضر فقط برای آیفون اعمال می‌شود و برای iPads با iPadOS 18 کار نخواهد کرد.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)