حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ جزئیات این تراشه را نشان می‌دهد: کندتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴

نوشته

5 روز قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، مدیاتک

انتشار شایعات مربوط به تراشه های پرچمدار آینده همچنان در حال افزایش است. هم‌اکنون، نتایج بنچمارک Geekbench مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ منتشر شده است؛ این تراشه رقیب اسنپدراگون ۸ نسل ۴ محسوب می‌شود.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ دارای حداکثر فرکانس ۳.۶۳ گیگاهرتز است

این اما یک تست معمولی CPU نیست. بلکه امیتازات بنچمارک هوش مصنوعی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ در Geekbench است. این تراشه در بخش Single Precision موفق به کسب امتیاز ۱,۵۰۱ شده و در بخش Half Precision امتیاز ۱,۹۰۶ را ثبت کرده است. این چیپست در بخش Quantized tasks موفق به دریافت امتیاز ۱,۷۹۳ شده. از آنجایی که بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ یک ابزار جدید است، ما اطلاعات کافی برای مقایسه این نتایج با رقبایی مانند Snapdragon 8 Gen 4 نداریم.

داده های بنچمارک Geekbench

نکته قابل توجه آن است که این بنچمارک پیکربندی CPU هشت هسته‌ای Dimensity 9400 را نشان می‌دهد. این چیپست با پردازنده مرکزی دارای معماری سه خوشه‌ای دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس ۳.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A725 با فرکانس ۲.۱۰ گیگاهرتز است.

در یک نگاه، حداکثر سرعت مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰، یعنی ۳.۶۳ گیگاهرتز، برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ضعیف به‌نظر می‌رسد. شایعات منتشر شده نشان می‌دهند که این تراشه آینده کوالکام دارای حداکثر فرکانس ۴.۳۲ گیگاهرتز است. سری اپل A18 نیز حداکثر فرکانس ۴.۰۴ گیگاهرتز دارد.

با این حال اما اگر به اطلاعات فاش شده در گذشته نگاه کنیم، ادعا شده است که تراشه پرچمدار آینده مدیاتک، ۳۰ درصد بهبود عملکرد، ۳۵ درصد مصرف انرژی پایین‌تر و ۴۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی بهتری خواهد داشت. آیا این پیشرفت برای شکست دادن یا مساوی کردن بازی با رقبایی مانند کوالکام و اپل کافی است؟ باید منتظر بمانیم تا ببینیم.

با تغییر راهبرد مدیاتک، تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ زودتر از موعد معرفی می‌شود

از آنجایی که انتظار می‌رود اولین گوشی با Dimensity 9400 در اوایل اکتبر معرفی شود، نیاز نیست زمان زیادی منتظر بمانیم تا عملکرد این چیپست را ببینیم. شایعه شده که اولین تلفن هوشمند مجهز به دیمنسیتی ۹۴۰۰، سری ویوو X200 است. احتمالاً سری اوپو Find X8 نیز از همین تراشه بهره‌مند خواهد بود.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی