حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک غیررسمی تراشه اپل A18 Pro آیفون ۱۶ پرو نتایج عجیب را نشان می‌دهد

نوشته

5 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک

دیروز بنچمارک تراشه A18 آیفون 16 منتشر شد و عملکرد چندهسته‌ای آن 28 درصد بهتر از A17 Pro بود. امروز اما بنچمارک غیررسمی تراشه اپل A18 Pro آیفون ۱۶ پرو نتایج عجیب را نشان می‌دهد.

بنچمارک غیررسمی تراشه اپل A18 Pro آیفون ۱۶ پرو

این نتیجه بنچمارک از لیست Geekbench رصد شده است. دستگاه موجود در این تست یک آیفون با شناسه 17.3 است که به ترتیب در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 6 امتیاز 3114 و 6666 را کسب می کند. بر اساس شناسه آن، انتظار می رود این دستگاه همان آیفون 16 پرو باشد.

برای مقایسه، آیفون 15 سال گذشته که تراشه A16 Bionic را ارائه می کند، در همین تست امتیاز 2595 و 6651 را کسب کرد. آیفون 15 پرو که تراشه قدرتمندتر A17 Pro را دارد، در این تست حدود 2900 و 7440 امتیاز کسب کرده است. بنابراین همانطور که می بینید، این نتایج منتسب به آیفون ۱۶ پرو اصلا جالب نیست.

با این وجود، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که آیفون ۱۶ پرو هنوز عرضه نشده و اپل در حال آزمایش عملکرد و پایداری گوشی‌ها است. اگر اینطور باشد، احتمالاً تا زمانی که اپل دستگاه را عرضه کند، شاهد بهبود عملکرد خواهیم بود.

قابل ذکر است که مدل‌های غیرپرو و ​​پرو امسال به تراشه‌های A18 و A18 Pro مجهز شده‌اند که تفاوت‌های جزئی دارند. در حالی که هر دو تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند و دارای 6 هسته CPU هستند، A18 Pro یک هسته گرافیکی بیشتر (6 هسته در مقابل 5) دارد. این می تواند منجر به بهبود کمی قابلیت گرافیکی شود و در نتیجه عملکرد بهتری در بازی برای مدل های Pro داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این نتیجه بنچمارک صحیح باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)