حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به سامسونگ رسید: پشتیبانی آیفون ۱۶ از شارژر سیمی ۴۵ وات

نوشته

5 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل در رویداد معرفی سری آیفون ۱۶ رسما اعلام کرد که هر ۴ مدل این خانواده از شارژ بی‌سیم سریع‌تر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. درباره توان شارژ سیمی اطلاعات رسمی ارائه نشده بود اما حالا مشخص شده که بالاخره اپل به سامسونگ رسید و این یعنی پشتیبانی سری آیفون ۱۶ از شارژر سیمی ۴۵ وات.

پشتیبانی آیفون ۱۶ از شارژر سیمی ۴۵ وات

بر اساس یک گواهی جدید از مرکز گواهی کیفیت چین (یک نهاد نظارتی در چین) همه مدل‌های خانواده iPhone 16 از شارژر تا توان 45 وات و از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند.

این گواهینامه تمام مدل‌های آیفون 16 را نشان می‌دهد که با ولتاژ 5-15 ولت و 3 آمپر تست می شوند. این یعنی حداکثر توان شارژ آن‌ها تا 45 وات است.

برای مقایسه سری آیفون ۱۵ تا حداکثر ۲۷ یا ۲۹ شارژ می‌شدند. در نتیجه سری آیفون ۱۶ می‌تواند تا ۵۰ درصد توان حداکثری بیشتر در شارژ سیمی داشته باشد.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که مدل‌های آیفون 16 از شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند، اگرچه اپل هرگز به طور رسمی در مورد سرعت شارژ سیمی آیفون‌های جدیدتر اظهار نظر نکرده است.

برای مقایسه با برندهای چینی باید گفت که توان شارژ ۴۵ واتی اصلا موضوع قابل به ذکری نیست و حتی محصولات اقتصادی آن‌ها از این میزان سریع‌تر شارژ می‌شوند. با این حال خوب است که اپل از حالت درجا زدن در بحث سرعت شارژ فاصله گرفته و ارتقائی در بخش شارژ سیمی آیفون‌ها صورت پذیرفت.

هنوز مشخص نیست که سری آیفون ۱۶ اپل با شارژر ۴۵ وات در چه مدت زمانی شارژ می‌شوند. باید این محصولات به دست کاربران برسد تا تست‌های سرعت شارژ محصولات جدید موبایلی اپل را متوجه شویم.

تظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تا چند سال باید عدد ۴۵ وات برای سرعت شارژ ایفون‌ها تکرار کنیم؟ یا شاید اپل تصمیم بگیرد هر سال و در جهت کاهش فاصله خود با رقبای چینی، این بخش را ارتقا دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)