حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل سه گوشی پرچمدار اندروید با دکمه دوربین مشابه آیفون 16 در سال جاری عرضه می‌شوند

نوشته

6 روز قبل | بدون دیدگاه | اوپو، ریلمی، شایعات، نوبیا

دکمه‌های شاتر دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی چیز جدیدی نیست، اما اپل در سری آیفون 16 دکمه دوربین اختصاصی خود با نام Camera Control را معرفی کرد که تب این قابلیت را در دستگاه‌های اندرویدی آینده نیز داغ می‌کند. اکنون، به‌نظر می‌رسد حداقل سه برند اندرویدی به‌دنبال ارائه دکمه دوربین در گوشی های پرچمدار آینده خود هستند.

دکمه دوربین آیفون 16 در گوشی های اندروید

رئیس شرکت نوبیا، Ni Fei، به‌تازگی در Weibo تأیید کرده است که گوشی پرچمدار Nubia Z70 Ultra آینده این برند دکمه دوربین «واقع‌گرایانه‌تری» را ارائه می‌دهد. این مدیر اجرایی همچنین به یکی از دنبال‌کنندگان خود اعلام کرد که این یک کلید دو مرحله‌ای است و ظاهراً به شما امکان می‌دهد با فشار سبک فوکوس کرده و با فشار کامل عکس بگیرید.

دکمه دوربین مشابه آیفون 16 در گوشی نوبیا Z70 اولترا

دکمه دوربین مشابه آیفون 16 در گوشی نوبیا Z70 اولترا

نوبیا تنها سازنده گوشی‌های اندرویدی نیست که بعد از اپل، دکمه شاتر دوربین را ارائه می‌دهد. یک افشاگر پیش از این گزارش داده بود که سری Find X8 اوپو نیز از آیفون 16 کپی کرده و یک دکمه به‌اصطلاح Quick Button را ارائه می‌کند. مشخص نیست که آیا این دکمه، یک شاتر فیزیکی استاندارد است یا از حرکاتی مانند دکمه آیفون 16 پشتیبانی می‌کند. باید خاطرنشان کرد که شاتر دوربین آیفون 16 اپل یک دکمه دو مرحله‌ای است که از حرکات کشیدن انگشت برای اعمالی مانند بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی نیز پشتیبانی می‌کند.

اوپو Find X8

اوپو Find X8

در آخرین پست Xu Qi، معاون بازاریابی برند ریلمی، وی ادعا کرد که گوشی آینده این شرکت دارای یک دکمه حالت جامد است که شبیه به دکمه Camera Control موجود در آیفون‌های جدید است. درحالی‌که او به‌صراحت نام گوشی مذکور را فاش نکرد، این قابلیت احتمالاً متعلق‌به پرچمدار آینده این برند یعنی Realme GT 7 Pro خواهد بود.

Realme GT 7 Pro

Realme GT 7 Pro

ناگفته نماند که گوشی‌های هوشمند اولیه بسیار قبل‌تر از اپل دکمه‌های شاتر دوربین را ارائه می‌کردند، درحالی‌که سونی همچنان کلید عکس‌برداری دو مرحله‌ای را در Xperia 1 VI و پرچمداران قبلی خود ارائه می‌کرد. اما ژست‌های کشیدن آیفون افزودنی مفیدی برای دکمه‌های قدیمی است، بنابراین امیدواریم تولیدکنندگان اندرویدی نیز این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کنند.

نظر شما درباره الگوبرداری برندهای اندرویدی از آیفون‌های جدید اپل برای تعبیه دوربین اختصاصی شاتر دوربین در پرچمداران جدید خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی