حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک تراشه A18 آیفون 16 منتشر شد: عملکرد چندهسته‌ای 28 درصد بهتر از A17 Pro

نوشته

6 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک

نتیجه اولیه بنچمارک تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای A18 آیفون 16 که اوایل امروز منتشر شد، بسیار ناامیدکننده بود و نشان می‌داد که این تراشه کمی کندتر از A17 Pro در آیفون 15 پرو مکس است. خوشبختانه، بنچمارک به‌روزشده Geekbench اکنون منتشر شده است، با نتایج چندهسته‌ای تقریباً 28 درصد بیشتر از نسل قبلی.

بنچمارک تراشه A18 آیفون 16

بنچمارک جدید نشان می‌دهد که تراشه A18 امتیاز تک‌هسته‌ای و امتیاز چندهسته‌ای به‌ترتیب 3409 و 8492 را به‌دست آورده است. در مقایسه با نتایج قبلی، امتیاز تک‌هسته‌ای 9.5 درصد افزایش یافته است، درحالی‌که چندهسته‌ای با نزدیک به 28 درصد عملکرد بالاتر، بیشترین رشد را داشته است. این‌ها مطمئناً نتایج قابل‌توجهی هستند و به جرأت می‌توان گفت که A18 سریع‌تر از A17 Pro است که انتظار می‌رفت.

در تصویر زیر متوجه شدیم که پیکربندی CPU و فرکانس پردازنده 4.04 گیگاهرتز مانند نتایج قبلی بنچمارک است، اما با یک تفاوت کوچک. آخرین باری که A18 آزمایش شد، روی دستگاهی با شماره iPhone17,3 کار می‌کرد. بااین‌حال، گوشی آزمایش‌شده جدید آیفون iPhone17,2 است. متأسفانه، ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که کدام مدل آیفون آزمایش شده است.

بنچمارک تراشه A18 آیفون 16

بنچمارک تراشه A18 آیفون 16

با توجه به اینکه گفته می‌شود A18 در نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید انبوه می‌شود، این چیپست احتمالاً می‌تواند فرکانس بالا را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و منجر به عملکرد پایدار بهتر شود. به‌خاطر داشته باشید که Geekbench 6 برای مدت کوتاهی روی هر دستگاهی اجرا می‌شود، بنابراین حتی نبود یک راه‌حل خنک‌کننده توانا در این آزمایش اهمیت چندانی ندارد. اکنون، تنها چیزی که باید دید این است که A18 Pro چقدر خوب عمل می‌کند، به‌خصوص که این تراشه دارای یک هسته گرافیکی بیشتر نسبت‌به A18 است.

نظر شما درباره بنچمارک تراشه A18 آیفون 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی