حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه دوربین Camera Control آیفون 16 چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

نوشته

6 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین

اپل در سال‌های اخیر قابلیت واقعاً نوآورانه‌ای را برای آیفون‌های جدید خود ارائه نکرده است. بااین‌حال، دکمه دوربین جدید Camera Control که امسال در تمامی مدل‌های آیفون 16 موجود است، می‌تواند یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌هایی باشد که این شرکت در سال‌های اخیر معرفی کرده است. این قابلیت در سبک معمول اپل، ساده و مفید است و پیشرفت‌های فناوری اخیر را ترکیب می‌کند. اما سؤال اصلی اینجاست که Camera Control دقیقاً چه کارهایی انجام می‌دهد و عملکرد آن در شرایط مختلف چگونه است؟

دکمه دوربین Camera Control آیفون 16

برخلاف Action Button که سال گذشته معرفی شد، Camera Control دقیقاً یک دکمه نیست. این یک ناحیه لمسی خازنی کوچک با حسگرهای حساس به فشار و موتورهای لمسی در زیر آن است که بازخورد لمسی را برای تقلید از کلیک واقعی یک دکمه تولید می‌کند. این اساساً همان فناوری مورداستفاده در تاچ‌پدهای Force Touch مک‌بوک امروزی است. این ناحیه با شیشه یاقوت کبود پوشیده شده است، بنابراین باید بادوام نیز باشد.

با فشار سریع دکمه، اکنون می‌توانید فوراً دوربین را اجرا کنید و با فشار دوم، عکس بگیرید. همچنین با فشار طولانی می‌توانید شروع به ضبط ویدیو کنید.

بسته به تنظیمات یا حالت دوربینی که انتخاب کرده‌اید، این قابلیت کنترل‌های آسان‌تری را ازطریق کشیدن انگشت فراهم می‌کند. برای مثال، می‌توانید بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید، قدرت بوکه مصنوعی را در حالت پرتره تنظیم کنید، نوردهی را در حالت حرفه‌ای تنظیم کنید و غیره.

ازآنجایی‌که این یک ناحیه لمسی خازنی است که به فشار نیز حساس می‌باشد، بسته به شدت فشار دادن دکمه، می‌توان اقدامات مختلفی را به آن اختصاص داد. برای انتخاب حالت‌های خاص از منوی دوربین، از دوبار فشار دادن نیز استفاده می‌شود.

همچنین قابلیت استفاده از شاتر دو مرحله‌ای نیز در دست توسعه است، اما اواخر امسال ارائه خواهد شد. این حالت نیز به شما امکان می‌دهد قبل از گرفتن عکس نهایی با فشار قوی‌تر، فوکوس و نوردهی را قفل کنید و عکس خود را بازترکیب کند.

به‌طورکلی نحوه استفاده از Camera Control به شرح زیر است:

 یک کلیک: برنامه دوربین (یا یک برنامه شخص ثالث) اجرا می‌شود.

 یک کلیک: دوربین باز شده و عکس گرفته می‌شود.

 کلیک کنید و نگه دارید: برنامه دوربین باز شده و ضبط ویدیو شروع می‌شود.

 فشار سبک: کنترل‌هایی مانند زوم را باز می‌کند. این دکمه همچنین فوکوس و نوردهی (ارائه در پاییز امسال) را برای قاب‌بندی مجدد عکس‌ها بدون از دست دادن فوکوس قفل می‌کند.

 دو بار فشار سبک: منوی پیش نمایش دوربین را برای انتخاب کنترل‌های مختلف مانند نوردهی یا عمق میدان باز می‌کند.

کشیدن: می‌توانید بین گزینه‌های adjustment موجود جابه‌جا شوید و همچنین پارامترهایی مانند بزرگ‌نمایی، نوردهی یا عمق میدان را هنگام انتخاب یک کنترل تغییر دهید.

همچنین می‌توانید بدون نیاز به مراجعه دستی به برنامه دوربین، بین عملکردهای کنترلی جابه‌جا شوید:

بزرگنمایی را تنظیم کنید.

نوردهی را تنظیم کنید.

عمق میدان را تنظیم کنید.

از میان گزینه‌های مختلف استایل عکس یکی را انتخاب کنید.

دکمه دوربین Camera Control آیفون 16

دکمه دوربین Camera Control آیفون 16

توسعه‌دهندگان شخص ثالث درحال‌حاضر بر روی استفاده از Camera Control در برنامه‌های خود کار می‌کنند زیرا اپل اجازه می‌دهد دکمه جدید در هر برنامه‌ای استفاده شود. به‌عنوان‌مثال Snapchat یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی بود که شب گذشته از آن به‌عنوان نسخه نمایشی روی صحنه استفاده شد.

علاوه‌بر این، Camera Control استفاده از ویژگی‌های هوش بصری اپل را آسان‌تر می‌کند. برای شروع با Visual Intelligence جدید، کافیست روی دکمه دوربین کلیک کرده و نگه دارید. سپس شما فقط باید به یک شی خاص اشاره کنید، خواه یک رستوران، مکان دیدنی، یک سگ در پارک یا حتی یک بروشور تبلیغاتی باشد. روی دکمه ضربه بزنید تا عکس بگیرید و هوش مصنوعی اطلاعات مربوطه را بیرون می‌آورد.

حتی می‌توانید یک مکالمه پیچیده با ChatGPT در مورد یادداشت‌های کاری یا دانشگاهی خود شروع کنید. فقط با دوربین خود اشاره کرده، کلیک کنید و منتظر نتیجه باشید.

اپل می‌گوید این سیستم از محاسبات داخلی و منابع ابری برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط از وب به شما استفاده می‌کند. همچنین لازم نیست نگران تصاویری که به اشتراک می‌گذارید باشید، این شرکت تضمین می‌کند که هیچ تصویری در سرورهایش ذخیره نمی‌شود.

قابل‌ذکر است، تمام ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی در زمان عرضه در دسترس نخواهند بود. درواقع، حتی iOS 18 با مجموعه ویژگی‌های گفته‌شده از ابتدا منتشر نخواهد شد و احتمالاً تا پایان سال جاری با به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگری ارائه می‌شود.

بااین‌حال، Camera Control مانند یک ویژگی جدید امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد و همچنان می‌توانید از آن، با یا بدون هوش مصنوعی، استفاده کنید.

دیدگاه شما پیرامون عملکرد دکمه دوربین Camera Control آیفون 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی