حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با Visual Intelligence سعی در کپی کردن گوگل لنز دارد

نوشته

1 هفته قبل | 2 دیدگاه | اپل

با معرفی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو اپل ویژگی جدیدی را نیز معرفی کرد که Visual Intelligence نام دارد و کاملا مشابه Google Lens به نظر می‌رسد، البته مشابه بخشی از قابلیت این سرویس مفید گوگل خواهد بود و هنوز به صورت کامل عملکرد آن را ندارد. در حقیقت باید گفت که گویی اپل با Visual Intelligence سعی در کپی کردن گوگل لنز دارد. این قابلیت زیرمجموعه هوش مصنوعی اپل یا Apple Intelligence است.

اپل Visual Intelligence

ویژگی “Visual Intelligence” یا “هوش بصری” همراه با آیفون 16 معرفی شده است و به نظر می‌رسد پاسخ این شرکت به گوگل لنز باشد. هوش بصری که در رویداد شهریور ۱۴۰۳ اپل رونمایی شد، با هدف کمک به کاربران در تعامل با دنیای اطراف خود به روش‌های هوشمندانه‌تر عرضه می‌شود.

این ویژگی جدید با دکمه لمسی جدید آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس که در سمت راست دستگاه قرار دارد و با نام Camera Control شناخته می‌شود، فعال خواهد شد.

با یک ضربه روی این دکمه، هوش بصری می تواند اشیاء را شناسایی کند، اطلاعاتی را ارائه دهد و اقداماتی را بر اساس آنچه به آن اشاره می کنید ارائه دهد.

به عنوان مثال با گرفتن دوربین به سمت رستوران می‌تواند اطلاعاتی مانند منوها، ساعت سرویس‌دهی یا امتیاز کاربران به آن را نشان دهد.

یا مثلا در حالی که بروشور یک رویداد را به آن نشان می‌دهید، می‌تواند تاریخ آن را مستقیماً به تقویم شما اضافه کند.

حتی برای شناسایی سریع نژاد یک سگ، خرید محصول و … می‌تواند مفید باشد.

اپل تاکید دارد که برای حفظ حریم خصوصی شما، هیچ‌یک از این داده‌ها به سمت سرور ارسال نمی‌شوند و پردازش روی دستگاه صورت می‌پذیرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی اپل، دکمه جدید سری آیفون ۱۶ که Camera Control نام دارد همچنین به عنوان میان‌بری برای سرویس‌های شخص ثالث قابل برنامه ریزی خواهد بود.

به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از این دکمه، گوگل را برای جستجوی محصول فراخوانی کنند یا از ChatGPT بهره ببرند.

نظر شما درباره ویژگی جدید اپل به نام هوش بصری یا Visual Intelligence چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maryam-t

بالاخره اپل هم رفت به سمت کپی 🙂

BeFair

کپی نمیشه گفت کاملا اما آره شبیهه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)