حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G آیفون SE 4 ساخت خود اپل خواهد بود؟

نوشته

1 هفته قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

مدتی است که شایعه شده اپل در حال توسعه مودم 5G خود برای آیفون ها، با هدف کاهش وابستگی به کوالکام است. سال‌هاست که اپل در راستای این هدف تلاش می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹، بخش مودم 5G اینتل را خریداری کرد. هم‌اکنون، گفته می‌شود که آیفون SE 4 از مودم 5G خود اپل بهره‌مند خواهد بود.

آیفون SE 4 و آیفون ۱۷ ایر به مودم 5G داخلی اپل مجهز می‌شوند

ممکن است تلاش های اپل پس از مدت ها به نتیجه برسد. مینگ چی کو، تحلیلگر اطلاعات، با استناد به منابع زنجیره تأمین خود می‌گوید که برنامه های مودم داخلی اپل در حال پیشرفت است. به گفته وی، انتظار می‌رود اپل در سال آینده میلادی ۳۵ تا ۴۰ میلیون دستگاه را با مودم 5G خود عرضه کند که به ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۶ و ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۷ افزایش خواهد یافت. مینگ چی کو معتقد است که این پیشرفت اپل به درآمد حاصل از فروش مودم های 5G کوالکام آسیب خواهد رساند.

آیفون SE 4

در ماه جولای، کو اشاره کرد که دو مدل آیفون قرار است در سال ۲۰۲۵ با مودم 5G اپل معرفی شوند. این مدل ها عبارتند از iPhone SE 4 که در سه ماهه اول سال آینده میلادی از راه خواهد رسید و iPhone 17 Air که ضخامت بسیار کمی دارد و انتظار داریم که در سه ماهه سوم ۲۰۲۵ رونمایی شود.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، هدف اپل همیشه کنترل کامل بر اکوسیستم سخت‌افزاری خود بوده است. توسعه مودم داخلی به این شرکت استقلال بیشتری در طراحی می‌دهد. کوالکام یک قرارداد با اپل تا مارس ۲۰۲۷ دارد. با این حال، اگر پیش‌بینی های مینگ چی کو درست باشد، ممکن است کوالکام با کاهش قابل‌توجهی در فروش مربوط به آیفون مواجه شود، زیرا که اپل تولید مودم های خود را افزایش خواهد داد. در حالی که هنوز ممکن است چالش‌ هایی وجود داشته باشد، به‌نظر می‌رسد مودم 5G داخلی اپل به سرعت در حال پیشرفت است.

آیفون SE 4 به نمایشگر OLED مجهز خواهد

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بعید هم نیست از یه مدل اقتصادی شروع کنه

maryam-t

ببینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی