حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی شهر های پرتردد شمال کشور

نوشته

1 هفته قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

شمال برای ما ایرانی‌ها فقط یک جهت جغرافیایی نیست؛ بلکه از نگاه ما رمزورازهای بسیاری دارد. شمال را با کلماتی مانند دریا، جنگل، هوای پاکیزه، مردمانی خون‌گرم، غذاهای خوش‌طعم و شالیزارهای برنج می‌شناسیم. مگر می‌شود یک واژه این‌همه مفهوم و زیبایی داشته باشد؟

خاطرات سفرهای شمال در کودکی را به یاد دارید؟ وقتی که در ماشین لحظه‌شماری می‌کردید تا به خط ساحل و دریا برسید و بی‌تاب خرید تیوپ شنا، لوازم شن‌بازی و بر سر گذاشتن کلاه‌های حصیری بودید! حالا هم قرار است با شما در این مقاله یک سفر مجازی به خطه شمال کشور داشته باشیم و شما را با مسیرهای پرتردد آن آشنا کنیم.

همه چیز از جاده زیبای چالوس شروع می شود

می‌دانید چرا چالوس یکی از پرطرفدارترین و پرترددترین مسیرهاست؟ چالوس شبیه کسی است که هیچ‌وقت پیر نمی‌شود. در واقع هم برای افراد قدیم ارج‌وقرب دارد و هم برای جوانان امروزی. گویا ناف سفرهای یک ایرانی در جاده چالوس بریده شده است.

چالوس پر از جاهای کشف‌نشده است و همه جاذبه‌های شهرهای شمالی را یکجا درون خود دارد. اگر دل‌تان هوای جنگل‌نوردی کرد، می‌توانید به پارک جنگلی فین یا جنگل‌های 4 باغ مرزن‌ آباد بروید و اگر دلتنگ شرجی دریا شدید، ساحل رادیو جای خوبی برای شماست.

خیلی از خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه، آخرهفته یا تعطیلات اواسطه هفته، ترجیح می‌دهند با سفر به چالوس و اقامت در یک کلبه جنگی یا شاید هم هتل های چالوس خاطره‌سازی کنند.

رامسر، شهری که بین کوه و جنگل و دریا پنهان شده است

رامسر

در فرهنگ ما ایرانی‌ها، وقتی می‌خواهند بگویند که یک شخص یا حتی یک شهر در زیباترین حالت ممکن قرار دارد، می‌گویند عروس شده است. همه ما می‌دانیم که به رامسر چنین لقبی داده‌اند و این شهر، بهترین انتخاب برای ماه‌عسل و ثبت خاطراتی عاشقانه است.

رامسر همه‌چیز را با هم دارد؛ منظور ما مراکز خرید خوب، رستوران‌های محلی خوب، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مانند تله‌کابین است. پس بی‌دلیل نیست که این شهر در تمام ماه‌های سال از گردشگران و طبیعت‌گردان میزبانی می‌کند.

در سفر به این شهر، اصلا نگران سقف بالای سرتان نباشید. تعداد و تنوع بالای هتل های رامسر، کلبه جنگی و ویلاهای لوکس دقیقا برای همین ساخته شده‌اند تا لذت سفر شما تکمیل شود.

با سفر به نمک آبرود، انگار به رویاهایتان سفر کرده اید

چرا نمک آبرود را رویایی‌ترین شهرک شمال می‌دانند؟ جواب این سوال را باید از کسانی بگیرید که برای آن‌ها سفر به شمال فقط رفع دل‌تنگی در کنار دریا و قدم‌زدن در طبیعت جنگل خلاصه نمی‌شود. نمک آبرود از گردشگرپذیرترین دهکده‌های ایران بین چالوس و تنکابن است.

این شهرک، آدرنالین‌تان را به اوج می‌رساند و قرار است در آن کلی بخندید و هیجان‌زده شوید. شما عکس‌های بی‌نظیری هم در این شهر خواهید داشت؛ آن هم وقتی که روی زیپ‌لاین و بین زمین و هوا معلق هستید یا از شدت اضطراب راه‌رفتن روی پل، عضلات چهره‌تان در بامزه‌ترین حالت خود قرار گرفته است.

نمک آبرود به‌خاطر داشتن امکانات تفریحی فراوان مانند کارتینگ، شهربازی، تله‌کابین، سورتمه، سینما 6 بعدی و پارک جنگلی یکی از پرترددترین شهرهای شمال برای جوانان و خانواده‌هایی است که فرزند کوچک دارند.

ماسال، یک بغل آرامش برای اوقاتی که خسته اید

بی‌خیال استرس‌های زندگی، نگرانی‌های شغلی، پیام‌ها و ایمیل‌های بی‌جواب. خیلی‌ها دل‌شان می‌خواهد که چند روزی را در سال طور دیگری زندگی کنند. مثلا به تماشای طبیعتی بکر، دشت‌های سرسبز بی‌انتها و کلبه‌های رنگارنگ چوبی بروند. جایی که هوا خوب باشد، باد لابه‌لای موهایشان برقصد، به صدای آبشارها گوش سپارند و به این فکر کنند که زندگی چقدر زیباست.

این افراد اگر قصد سفر به شمال را داشته باشند، راهی گیلان و شمال غرب رشت می‌شوند. ماسال دقیقا همان جایی است که می‌خواهند چند روزی را مهمان کلبه‌جنگلی یا ویلاجنگلی‌های آن باشند و مدتی را فارغ از بوق ماشین‌ها، صدای ویراژ موتورسواران هیجان‌زده و همهمه آدم‌ها به سر ببرند.

رشت، یک فرانسه کوچک قدیمی

میدان شهرداری رشت

سیر سریع پیشرفت و مدرنیته‌شدن شهرها باعث می‌شود که گاهی اوقات دل‌تنگ یادگاری‌هایی از شکل قدیمی زندگی در شهر شویم. رشت ساختمان‌هایی دارد که همه تلاش خود را برای نابودنشدن به‌کار گرفته‌اند؛ مانند ساختمان هتل ایران، تلگراف‌‌خانه، کاخ شهرداری و کتابخانه ملی.

اغلب کسانی که برای قدم‌زدن در دل خیابان و کوچه‌های قدیمی، چشیدن طعم چای زغالی و رشته خوشکار از دکه‌های خیابان، نشستن دور هم در میدان شهرداری و گوش‌سپردن به موسیقی گیلکی و خرید از بازاری که هرگوشه‌ای از آن فروشنده‌ای درحال فروش اجناس خود است، دل‌تنگ می‌شوند، باروبندیل را جمع می‌کنند و به رشت می‌روند.

اگر شما هم دل‌تان این مدل سفر به شمال را می‌خواهد، کافی‌است اقدام به اجاره ویلا یا هتل های رشت کنید و سپس خود را به خاطره‌بازی‌های این شهر سپرده و بی‌معطلی راهی مقصد شوید.

بندرانزلی، بهشتی برای عاشقان مکان‌ های تاریخی

تابه‌حال دل‌تان هوای سفر به لوکیشن فیلم‌هایی که دیده‌اید کرده است؟ مثلا بعداز تماشای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» یا «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» دوست داشتید به بندرانزلی بروید و در بلواری که به بلوار عاشقان معروف است قدم بزنید.

دیدن عاشقانی که درحال قدم‌زدن در این بلوار هستند، گوش‌سپردن به صدای سوت کشتی‌ها و تماشای پهلوگرفتن کشتی‌ها، چیزی است که خیلی‌ها شیفته آن هستند. بندرانزلی با تالاب معروف، خانه‌های رنگی، بافت تاریخی و سنتی و ساختمان‌هایی که شبیه ساختمان‌های اروپایی است، تجربه سفر با روایتی تازه را برای افراد رقم می‌زند؛ حتی اگر بارها به آن سفر کرده باشید.

با اسنپ تریپ، هیچ چالشی در سفر خود نداشته باشید

ما امروز خیلی از کارهایمان را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهیم؛ به‌خصوص زمانی که صحبت از سفر می‌شود. شما از لحظه‌ای که تصمیم به سفر می‌گیرید تا وقتی که به مقصد می‌رسید، اسنپ تریپ می‌تواند شما را همراهی کند.

اگر خواستار رزرو بلیت اتوبوس یا قطار هستید یا دل‌تان هوای تورگردی و حضور در جمعی تازه را کرده، اسنپ تریپ به نیاز شما پاسخ می‌دهد. همچنین با درنظرگرفتن تعداد زیادی هتل، ویلا، سوییت و اقامتگاه بوم‌گردی، به شما کمک می‌کند که قبل‌از راهی سفرشدن، جایی را برای اقامت و استراحت خود بیابید.

جمع‌بندی

پرترددترین شهرهای شمال برای مسافرت، در کرانه دریای کاسپین و کوه‌های البرز است که با زیباترین جاذبه‌های طبیعی و ییلاق‌های خوش‌آب‌وهوا پوشانده شده‌اند و در طول سال پاتوق گردشگران داخلی و خارجی هستند. شهرهای مرتفع و ییلاقی شمال بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان است. شما هنگام سفر به خطه شمال کشور، دوست دارید کدام شهر مقصدتان باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه مطلب مفیدی؛ روحم تازه شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی