حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلم برداری 8K بالاخره به دوربین آیفون ۱۶ پرو اپل اضافه خواهد شد

نوشته

1 هفته قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

سه‌شنبه همین هفته پرده‌ها کنار خواهند رفت و بالاخره با سری iPhone 16 اپل آشنا می‌شویم. شایعات زیادی پیرامون این محصولات وجود دارد اما با رازداری مثال‌زدنی اپل، هنوز ویدئویی از محصول واقعی منتشر نشده یا حتی تصویری از نمونه واقعی آن ندیده‌ایم. به تازگی در گزارشی غیررسمی شنیده می‌شود که فیلم برداری 8K بالاخره به دوربین آیفون ۱۶ پرو اپل اضافه خواهد شد.

فیلم برداری 8K دوربین آیفون ۱۶ پرو

آیفون‌های جدید اپل در راه هستند و شایعه شده که چندین ویژگی جدید دوربین را به همراه خواهند داشت. این ویژگی‌های جدید در هیچ یک از آیفون های موجود در دسترس نیستند. اما می توانید برخی از آنها را در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ که برخی از آنها چهار سال پیش عرضه شدند، پیدا کنید.

طبق گزارش جدید، آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس از فیلمبرداری 4K با نرخ 120 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند در حال حاضر فیلم‌برداری 4K با نرخ 120 فریم برثانیه فقط توسط یک گوشی هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی اس 24 اولترا، ارائه می‌شود. بقیه محصولات به فیلم‌برداری 1080p با نرخ 120 فریم در ثانیه محدود می شوند.

فیلم‌برداری با فریم‌ریت بالا را می‌توان برای ویدئوهای حرکت آهسته سینمایی استفاده کرد. همچنین برای ثبت اجسام با حرکت سریع عالی است.

حافظه داخلی آیفون ۱۶ پرو

همچنین آیفون‌های امسال می‌توانند از فیلمبرداری 8K پشتیبانی کنند. طبق گزارش ها، اپل ضبط ویدیوی 8K را در طول توسعه آزمایش کرده، اگرچه مشخص نیست که آیا این ویژگی در محصول نهایی در دسترس خواهد بود یا خیر.

سامسونگ از سال 2020 از فیلم‌برداری 8K را در تمام پرچمداران گلکسی S ارائه کرده است، بنابراین اپل بسیار دیر وارد بازی خواهد شد. البته جایی که اپل می تواند پیشتاز باشد، تعداد دوربین‌هایی است که می توانند ویدیوهای 8K ضبط کنند.

آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس دارای دوربین اصلی و فوق عریض 48 مگاپیکسلی خواهند بود، بنابراین ممکن است هر دو از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی کنند زیرا یک فریم ویدئو 8K برابر با 33.2 مگاپیکسل است.

آیفون‌های آینده اپل ممکن است دارای دکمه اختصاصی دوربین به نام Capture Button نیز باشند. با این حال جذابیت بزرگ‌تر، Apple Intelligence خواهد بود، که پاسخ اپل به Galaxy AI سامسونگ است. این دو شرکت هوش مصنوعی خود را با این عناوین معرفی کرده‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید در هنگام خرید فیلم‌برداری 8K چقدر برای شما اهمیت داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اپل دیر اضافه می کنه ولی معمولا بهترینه و استاندارهای جدیدی رو وضع می کنه با عرضه خودش

maryam-t

ساعت خواب :/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)