حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ ۱۵ اینچی سامسونگ Galaxy Book 4 Edge با تراشه Snapdragon X Plus رسما معرفی شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، لپ‌تاپ

اواسط بهار امسال بود که سامسونگ گلکسی بوک ۴ اج را معرفی کرد. این لپتاپ‌ها از تراشه‌های سری Snapdragon X Elite کوالکام استفاده می‌کردند. پیش‌تر این سری لپتاپ در ۲ اندازه 14 و 16 اینچی عرضه شد. حالا اما لپتاپ ۱۵ اینچی سامسونگ Galaxy Book 4 Edge با تراشه Snapdragon X Plus رسما معرفی شده است.

لپتاپ ۱۵ اینچی سامسونگ Galaxy Book 4 Edge

مدل ۱۵ اینچی چه تفاوتی با مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی دارد؟

مدل جدید در مقایسه با دو مدل دیگر با تغییرات بسیار زیادی همراه است. برای مثال، گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای تراشه سری اسنپدراگون X پلاس است که کوالکام اوایل امروز آن را معرفی کرد. این تراشه از نمونه‌های سری اسنپدراگون X Elite موجود در گلکسی بوک 4 اج 14 و 16 اینچی پایین‌رده‌تر است.

تفاوت دوم این که مدل جدید با صفحه نمایش LCD و رفرش‌ریت ۶۰ هرتز ارائه می‌شود در حالی که مدل‌های قبلی با صفحه نمایش AMOLED و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی در دسترس هستند.

تفاوت سوم این که به جای چهار بلندگو، مدل جدید دارای دو بلندگو است و فاقد حسگر اثر انگشت است که دو مدل دیگر هر دو را ارائه می‌کنند.

با این تغییرات، لپ‌تاپ جدید باید مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های دیگر باشد و آن را برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان در دسترس قرار دهد. ما می گوییم “باید” زیرا سامسونگ هنوز قیمت لپ تاپ جدید را اعلام نکرده است.

مشخصات Galaxy Book 4 Edge 15 اینچی

گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس جدید کوالکام است که تراشه مرکزی یا CPU هشت هسته‌ای بوده و در دو مدل (X1P-46-100 و X1P-42-100) ارائه می شود. تفاوت‌ها را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

به صورت خلاصه، در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون X Elite در گلکسی بوک 4 اج 14 و 16 اینچی، اسنپدراگون X Plus در گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای چهار هسته CPU کمتر با فرکانس کمتر و کمتر از نصف توان پردازنده گرافیکی است.

همانطور که از اسمش پیداست، لپ تاپ جدید دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است. در بیانیه مطبوعاتی، این شرکت هیچ جا به پنل AMOLED اشاره نکرده است. با توجه به این موضوع، ما فکر می کنیم که این یک پنل LCD است. با این حال برگه مشخصات نشان می‌دهد که صفحه نمایش دارای رفرش‌ریت 60 هرتز است.

در حالی که دو لپ‌تاپ دیگر دارای چهار بلندگو هستند، مدل جدید دارای دو بلندگو است که در دنیای واقعی هم این کمبود احساس خواهد شد. سامسونگ همچنین در هیچ جای بیانیه مطبوعاتی به اسکنر اثر انگشت اشاره نکرده است.

اسنپدراگون X پلاس 8 هسته‌ای کوالکام برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزان رسماً معرفی شد

به لطف بدنه بزرگ، گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای صفحه کلید با اندازه کامل، باتری و پورت‌های انتخابی مشابه Galaxy Book 4 Edge 16 اینچی است.

نظر شما درباره لپتاپ جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)