حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با این کارها پیام‌های حذف شده اینستاگرام را ببینید!

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

با گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی تبدیل شده است. اما چه می‌شود اگر ناگهان متوجه شوید که پیام مهمی را به اشتباه حذف کرده‌اید؟ آیا راهی برای بازگرداندن این پیام‌ها وجود دارد؟ خوشبختانه، بله! راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند شما را از این وضعیت نجات دهند.

در این محتوا، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید پیام‌های حذف شده اینستاگرام را بازگردانید و دیگر نگرانی از دست رفتن اطلاعات مهم خود نداشته باشید. این محتوا بر اساس مقاله «دیدن پیام های حذف شده اینستاگرام از ژاکت آکادمی» تهیه شده و به شما کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های مختلف، پیام‌های خود را از دست ندهید. پس اگر به دنبال روشی برای بازگردانی پیام‌های حذف شده اینستاگرام در دستگاه‌های اندروید، iOS یا حتی کامپیوتر هستید، با ما همراه باشید.

 

آیا پیام پاک شده در اینستاگرام قابل بازگردانی است؟

به نقل از مقاله دیدن پیام های حذف شده اینستاگرام از ژاکت آکادمی: “بله، در برخی موارد پیام‌های پاک شده در اینستاگرام قابل بازگردانی هستند. اینستاگرام به طور رسمی ابزار یا گزینه‌ای برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده ارائه نمی‌دهد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها امکان دیدن پیام پاک شده Instagram فراهم خواهد شد. این روش‌ها شامل استفاده از نرم‌افزارهای جانبی، بررسی فعالیت‌های حساب کاربری در اینستاگرام و استفاده از فایل‌های ذخیره شده در دستگاه شما هستند.”

 

دیدن پیام‌های حذف شده اینستاگرام در اندروید

اگر شما از کاربران اندروید هستید و به دنبال راهی برای بازیابی پیام‌های حذف شده در اینستاگرام می‌گردید، خوشبختانه چندین روش وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

استفاده از تاریخچه اعلان‌ها (Notification History)

اگر دستگاه شما اندروید 11 یا بالاتر است و نوتیفیکیشن‌ها را فعال کرده‌اید، می‌توانید از این ویژگی برای مشاهده پیام‌های حذف شده استفاده کنید. برای این کار به تنظیمات دستگاه رفته، گزینه نوتیفیکیشن‌ها را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. سپس می‌توانید پیام‌های حذف شده اینستاگرام را از این بخش مشاهده کنید.

استفاده از ابزارهای بازیابی پیام‌ها

برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص اندروید وجود دارند که به شما امکان می‌دهند پیام‌های حذف شده را بازیابی کنید. این برنامه‌ها معمولاً از فایل‌های کش و بکاپ‌های موجود در دستگاه شما استفاده می‌کنند تا پیام‌های حذف شده را بازیابی کنند. نمونه‌هایی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  1. 1- Dr.Fone – Data Recovery: این نرم‌افزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازیابی اطلاعات است که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های حذف شده اینستاگرام را بازیابی کنید. کافی است نرم‌افزار را نصب کنید و دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید تا پروسه بازیابی آغاز شود.
  2. 2- EaseUS MobiSaver: این اپلیکیشن هم یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای بازیابی پیام‌های حذف شده است که به صورت رایگان در دسترس است و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

استفاده از Google Drive

اگر شما از قابلیت بک‌آپ‌گیری گوگل درایو استفاده کرده باشید، می‌توانید از آن برای بازیابی پیام‌های حذف شده نیز بهره‌مند شوید. این روش به خصوص زمانی کاربرد دارد که به طور مرتب از اطلاعات خود در گوگل درایو بک‌آپ تهیه کرده باشید. مراحل کار به این صورت است:

  • • وارد تنظیمات گوگل درایو شوید.
  • •  به بخش بکاپ‌ها بروید و آخرین بک‌آپی که از گوشی خود دارید را بررسی کنید.
  • • اگر بک‌آپ حاوی اطلاعات اینستاگرام باشد، می‌توانید آن را بازیابی کنید.

استفاده از بخش “Recently Deleted” اینستاگرام

اینستاگرام اخیراً بخشی به نام “Recently Deleted” به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها و پیام‌هایی که به تازگی حذف کرده‌اند را بازیابی کنند. برای دسترسی به این بخش، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • • وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید.
  • • به قسمت “Account” بروید.
  • • گزینه “Recently Deleted” را انتخاب کنید.

در این بخش، پیام‌های حذف شده برای مدت محدودی (حدود 30 روز) نگهداری می‌شوند و شما می‌توانید آنها را بازیابی کنید.

 

دیدن پیام‌های حذف شده در iOS

کاربران iOS نیز مانند کاربران اندروید می‌توانند پیام‌های حذف شده اینستاگرام خود را بازیابی کنند، اما روش‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

استفاده از iCloud

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای بازیابی پیام‌های حذف شده در iOS استفاده از بکاپ‌های iCloud است. این روش به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را از بکاپ‌های ذخیره شده بازیابی کنید. مراحل به این صورت است:

  1. 1- وارد تنظیمات iPhone خود شوید.
  2. 2- به بخش iCloud بروید.
  3. 3- گزینه “Restore from iCloud Backup” را انتخاب کنید.
  4. 3- آخرین بک‌آپی که از اطلاعات اینستاگرام خود دارید را انتخاب و بازیابی کنید.

 

استفاده از “Recently Deleted” در iOS

در iOS نیز مانند اندروید، اینستاگرام بخشی به نام “Recently Deleted” دارد که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های حذف شده را بازیابی کنند. کافی است وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید و از بخش “Account” به “Recently Deleted” بروید و پیام‌های مورد نظر خود را بازیابی کنید.

 

پیام‌های پاک شده اینستاگرام را در کامپیوتر می‌توانیم ببینیم؟

بسیاری از کاربران علاقه دارند که پیام‌های حذف شده اینستاگرام را از طریق کامپیوتر خود بازیابی کنند. این کار نیز امکان‌پذیر است، البته نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی دارد.

1. استفاده از برنامه‌های دسکتاپ

برنامه‌های زیادی برای بازیابی داده‌ها وجود دارد که نسخه دسکتاپ نیز دارند.Wondershare Dr.Fone یکی از این برنامه‌هاست که قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده اینستاگرام از طریق کامپیوتر را دارد. برای استفاده از این برنامه، کافی است دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و از طریق نرم‌افزار اقدام به بازیابی پیام‌ها کنید.

2. استفاده از وب‌سایت اینستاگرام

اگر چه اینستاگرام امکان بازیابی پیام‌های حذف شده را به طور مستقیم از طریق وب‌سایت ارائه نمی‌دهد، اما می‌توانید از طریق Instagram Data Download اطلاعات کامل اکانت خود را دریافت کنید. این اطلاعات شامل پیام‌های شما نیز می‌شود. برای این کار، به بخش تنظیمات اکانت اینستاگرام خود بروید و گزینه Download Data را انتخاب کنید. پس از دریافت اطلاعات، می‌توانید پیام‌های حذف شده خود را مشاهده کنید.

در نهایت…

این روش‌ها بسته به نوع دستگاه و سیستمی که استفاده می‌کنید متفاوت هستند، اما در مجموع این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا پیام‌های از دست رفته خود را بازگردانید. همچنین توصیه می‌کنیم همیشه از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید تا در صورت وقوع چنین اتفاقاتی، بازیابی اطلاعات به آسانی انجام شود. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در زمینه اینستاگرام و بازاریابی در آن هستید، دوره اینستاگرام مارکتینگ از وبسایت ژاکت آکادمی می‌تواند به شما کمک زیادی کند. در ژاکت آکادمی علاوه بر این دوره می‌توانید به دوره‌های سئو، طراحی وبسایت، دوره تولید محتوا و بسیاری دیگر از دوره‌های آموزشی حوزه دیجیتال مارکتینگ دسترسی داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی