حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی بوک 5 پرو 360 رسماً معرفی شد: اولین لپ‌تاپ سامسونگ با پردازنده جدید Lunar Lake اینتل

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، لپ‌تاپ

سامسونگ امروز اولین لپ‌تاپ از سری Galaxy Book خود را با پردازنده جدید Lunar Lake اینتل معرفی کرده است: گلکسی بوک 5 پرو 360. این لپ‌تاپ 2 در 1 با نمایشگر درخشان، عملکرد سریع هوش مصنوعی، پورت‌های فراوان و عمر باتری طولانی همراه است. به‌لطف NPU قدرتمند تراشه Lunar Lake، این لپ‌تاپ همچنین از Copilot+ PC مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی بوک 5 پرو 360

یک روز پس از اینکه اینتل از پردازنده‌های لپ‌تاپ Lunar Lake خود رونمایی کرد، سامسونگ Galaxy Book 5 Pro 360 جدید خود را معرفی کرد که اولین لپ‌تاپ این شرکت با تراشه‌های جدید اینتل می‌باشد. این لپ‌تاپ 2 در 1 با لولای 360 درجه و نمایشگر لمسی در وزنی معادل 1.69 کیلوگرم و ضخامت 12.8 میلی‌متر همراه است که می‌توانید صفحه‌نمایش آن را به‌طور کامل بچرخانید و آن را به یک تبلت تبدیل کنید. همراه با قلم S Pen، می‌توانید از آن برای کشیدن و نوشتن روی صفحه استفاده کنید.

گلکسی بوک 5 پرو 360

گلکسی بوک 5 پرو 360

این دستگاه از تراشه Intel Core Ultra 5 (سری 2) یا Intel Core Ultra 7 (سری 2) استفاده می‌کند که دارای هشت هسته CPU (چهار هسته عملکردی و چهار هسته کارآمدی) و هشت رشته است. پردازنده‌های جدید دارای گرافیک Intel Arc 140V (8GB) داخلی هستند و اینتل ادعا می‌کند که این‌ها قدرتمندترین گرافیک‌های یکپارچه روی هر تراشه لپ‌تاپ ویندوزی تابه‌امروز به‌شمار می‌روند. این تراشه‌ها همچنین دارای رم 16 یا 32 گیگابایتی LPDDR5X یکپارچه هستند، به این معنی که حافظه داخل تراشه است، بنابراین پس از خرید لپ‌تاپ، امکان ارتقا رم وجود نخواهد داشت.

NPU در این تراشه‌ها می‌تواند تا 48 TOPS (40 TOPS در Core Ultra 5) عملکرد هوش مصنوعی داشته باشد. نشان Copilot+ PC روی لپ‌تاپ به این معنی است که چندین ویژگی مایکروسافت را دریافت می‌کند که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند. این دستگاه همچنین دارای ویژگی‌های Galaxy AI مانند Chat Assist ،Circle to Search ،Live Translate و Transcript Assist ازطریق اپلیکیشن Windows Phone Link نیز است.

سامسونگ می‌گوید بیش از 300 تجربه با هوش مصنوعی در 100 برنامه در زمینه خلاقیت، بازی و بهره‌وری می‌توانند از NPU داخلی برای عملکرد سریع‌تر هوش مصنوعی در این دستگاه استفاده کنند.

گلکسی بوک 5 پرو 360 دارای صفحه‌نمایش AMOLED لمسی 16 اینچی با وضوح +WQXGA، رفرش‌ریت متغیر تا 120 هرتز، پوشش طیف رنگی 120٪ DCI-P3، حداکثر روشنایی 500 نیت و HDR است. این لپ‌تاپ همچنین دارای دو میکروفون و چهار بلندگو استریو با دو توییتر 3.3 واتی و دو ووفر 5 واتی بهبودیافته است.

گلکسی بوک 5 پرو 360

گلکسی بوک 5 پرو 360

کیبورد با اندازه کامل در این لپ‌تاپ دارای نور پس‌زمینه است، درحالی‌که پد لمسی بزرگ آن با Windows Precision و حرکات چندلمسی مربوطه سازگار است. یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی فوق‌عریض نیز برای این مدل درنظر گرفته شده است که می‌تواند چهره شما را ردیابی کرده و از تماس‌ها و ضبط ویدیویی 1080p نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ لپ‌تاپ جدید خود را به بلوتوث 5.4 و وای‌فای 7 مجهز کرده است. این دستگاه همچنین دارای دو پورت Thunderbolt 4 (با شارژ 65 وات)، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB 3.2 Type-A، یک اسلات کارت microSD و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. انرژی این لپ‌تاپ توسط یک باتری 76 وات‌ساعتی تأمین می‌شود و سامسونگ ادعا می‌کند که با یک بار شارژ می‌تواند تا 25 ساعت پخش ویدئو دوام بیاورد.

Galaxy Book 5 Pro 360 از ماه جاری در کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود. کشورهای دیگر نیز ممکن است در ماه‌های آینده به این لپ‌تاپ دسترسی پیدا کنند. نسخه 512 گیگابایتی این لپ‌تاپ 1700 پوند و نسخه 1 ترابایتی آن نیز 1900 پوند در انگلستان به‌فروش می‌رسد.

دکتر هارک سانگ کیم، EVP و رئیس تیم تحقیق‌و‌توسعه محاسباتی سامسونگ MX، بیان می‌کند: «سری گلکسی بوک 5 تجربیات پیشرفته‌تری از هوش مصنوعی را برای کاربران گلکسی در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد که می‌خواهند کارهای روزمره خود را بهبود بخشیده و ساده‌تر کنند. چشم‌اندازی که با همکاری مستمر ما با شرکای قدیمی صنعت امکان‌پذیر شد. Galaxy Book5 Pro 360 به‌عنوان یکی از قدرتمندترین رایانه‌های شخصی ما، بالاترین سطح عملکردی را با اکوسیستم گسترده هوش مصنوعی گلکسی برای تجربه نهایی رایانه با هوش مصنوعی گردهم می‌آورد.»

دیدگاه شما پیرامون لپ‌تاپ جدید Galaxy Book 5 Pro 360 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی