حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون SE 4 به نمایشگر OLED مجهز خواهد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

انتظار می‌رود که اپل در اوایل سال آینده میلادی از آیفون SE 4 با نمایشگر OLED رونمایی کند که نشان‌دهنده پذیرش اپل برای استفاده از این فناوری در تمامی مدل های آیفون است.

نمایشگر های OLED آیفون SE 4 توسط LG و BOE تامین خواهد شد

گفته می‌شود که دور شدن از صفحه نمایش های LCD، دو سازنده قدیمی ژاپنی پنل، یعنی ژاپن دیسپلی (JDI) و شارپ را از زنجیره تأمین آیفون حذف خواهد کرد. در سال ۲۰۱۷ اپل صفحه نمایش های OLED را با آیفون X معرفی کرد. از آن زمان، این پنل ها جایگزین نمایشگر های LCD در مدل های بالارده آیفون شدند. این تغییر به‌طور قابل‌توجهی بر تامین‌کنندگان LCD تاثیر گذاشته است. در سال ۲۰۱۵، کمپانی های JDI و شارپ سالانه حدود ۲۰۰ میلیون پنل LCD برای آیفون ها تولید کرده‌اند.

طراحی احتمالی iPhone SE 4

تعداد پنل های تولیدی توسط این دو کمپانی تا سال ۲۰۲۳ به‌طور چشمگیری کاهش یافت و به حدود ۲۰ میلیون رسید. اخیرا، به‌کارگیری نمایشگر های OLED توسط اپل باعث شده که هر دو سازنده ژاپنی پنل های LCD، فقط برای مدل های iPhone SE، نمایشگر عرضه کنند. JDI در حال حاضر تنها صفحه نمایش های OLED کوچک را برای دستگاه هایی مانند اپل واچ تولید می‌کند. این شرکت هم‌اکنون استراتژی خود را اصلاح کرده و بر روی کاربرد پنل های LCD در خودرو ها متمرکز شده است. شارپ اما بیشتر نمایشگر های تلویزیون ها را تامین می‌کند.

طبق گزارش های منتشر شده، اپل سفارشات نمایشگر های OLED را برای آیفون SE 4 را از گروه فناوری BOE چین و LG Display کره جنوبی آغاز کرده است. نسل چهارم آیفون اس ای دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این تلفن هوشمند به‌جای تاچ آیدی، به فیس آیدی مجهز می‌شود. این دستگاه به پورت USB Type-C و دکمه Action و مودم 5G مجهز خواهد شد. احتمالاً در iPhone SE 4 شاهد به‌کارگیری تراشه Apple A18 و نمایشگری تمام صفحه هستیم. از نظر ظاهری، دکمه Home حذف خواهد شد. انتظار می‌رود که اندازه صفحه نمایش این دستگاه از ۴.۷ به ۶.۰۶ اینچ برسد. حافظه رم iPhone SE 4 نیز به دلیل نیاز های Apple Intelligence احتمالاً ۸ گیگابایت خواهد بود. در مدل ۲۰۲۲ شاهد به‌کارگیری حافظه رم ۴ گیگابایتی بودیم.

انتظار می‌رود تأمین‌کنندگان اپل در اکتبر سال جاری میلادی تولید انبوه این تلفن هوشمند را افزایش دهند. احتمالاً آیفون SE 4 در ژانویه ۲۰۲۵ (اوایل دی تا اوایل بهمن) رونمایی خواهد شد. البته در طول این سال ها، هر سه مدل آیفون اس ای، در ماه مارس معرفی شدند. پس رونمایی iPhone SE 4 در مارس ۲۰۲۵ (اوایل اسفند تا اوایل فروردین) نیز دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

تصاویری از iPhone SE 4 و iPhone 16 Pro Max اپل منتشر شد

نظر شما درباره این گوشی هوشمند نسبتاً اقتصادی آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی