حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات شیائومی 15 اولترا بار دیگر تأیید شد: تمرکز کامل بر دوربین با بهبود لنزهای اصلی و پریسکوپی

نوشته

1 هفته قبل | یک دیدگاه | شایعات، شیائومی

شیائومی با توسعه مداوم گوشی‌های سری اولترا، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از برترین سازندگان کمرافون تثبیت کرده است. هر دو گوشی Xiaomi 13 Ultra و Xiaomi 14 Ultra در این زمینه بسیار محبوب بوده‌اند و اکنون نوبت به Xiaomi 15 Ultra رسیده است. گزارش جدید، مشخصات گذشته شیائومی 15 اولترا شامل استفاده از سنسور دوربین اصلی بهبودیافته و سنسور 200 مگاپیکسلی لنز پریسکوپی را درکنار سایر جزئیات سخت‌افزاری دیگر این دستگاه تأیید می‌کند.

مشخصات شیائومی 15 اولترا

شایعات پیرامون گوشی آینده Xiaomi 15 Ultra شروع شده است و ما اکنون جامع‌ترین اطلاعات موجود در مورد این گوشی را برای شما آورده‌ایم. Smartprix، در همکاری با افشاگر Kartikey، برخی از جزئیات داخلی Xiaomi 15 Ultra را به‌اشتراک گذاشته است.

سنسور اصلی ارتقایافته

سونی و شیائومی در طول سال‌ها همکاری‌های متعددی را در بخش دوربین داشته‌اند و قابل‌توجه‌ترین نتیجه آن، حسگر تصویر IMX989 سونی به‌عنوان اولین سنسو 1 اینچی برای گوشی‌های هوشمند بود. درحال‌حاضر، هر دو شرکت درحال همکاری برای ارتقاء سنسور Sony LYT-900 هستند. این سنسور جدید نسبت‌به سنسور LYT-900 فعلی موجود در Xiaomi 14 Ultra چندین پیشرفت ازجمله عملکرد بهتر در نور کم را به‌همراه خواهد داشت.

مشخصات شیائومی 15 اولترا

مشخصات شیائومی 15 اولترا

حالت‌های سینمایی 4K و حرکت آهسته

یکی از هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی‌های شیائومی 15 اولترا، معرفی حالت اختصاصی ویدیوی سینمایی 4K است. حالت سینمایی در نسل قبلی گوشی اولترا معرفی شد اما به فیلم‌برداری 1080p محدود شده است.

ارتقای مشابهی به حالت Slow-Motion نیز راه می‌یابد. تراشه تصویربرداری جدید شیائومی و ارتقاء ISP که اسنپدراگون 8 نسل 4 ارائه خواهد کرد در درجه اول این امکان را فراهم می‌کند.

دوربین پریسکوپی 200 مگاپیکسلی جدید با زوم فضایی 10 برابر

با Xiaomi 15 Ultra، ما همچنین شاهد یک برنامه دوربین به‌روزشده با کلید اختصاصی برای زوم 10 برابر خواهیم بود. درحال‌حاضر، در Xiaomi 14 Ultra، ما فقط پنج حالت زوم داریم که از 0.5x ،1x ،2x ،3.2x و 5x متغیر است. Xiaomi 15 Ultra ششمین کلید 10x را اضافه خواهد کرد. این مورد در درجه اول ازطریق دوربین تله‌فوتو جدید 200 مگاپیکسلی به‌دست خواهد آمد.

ما نسخه‌ای از این دوربین تله‌فوتو 200 مگاپیکسلی را در Vivo X100 Ultra دیده‌ایم که عکس‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و درحال‌حاضر گوشی موردعلاقه طرفداران در چین است.

احتمالاً یک دوربین سلفی جدید

درنهایت، شیائومی قصد دارد یک دوربین سلفی ارتقایافته را به 15 اولترا اضافه کند. به‌طور سنتی، شیائومی برای ارائه یک تجربه سلفی استثنایی در مقایسه با همتایان کره‌ای و آمریکایی خود عقب بوده است. شیائومی قصد دارد این روند را شکسته و ممکن است شاهد استفاده از یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی بزرگتر در شیائومی 15 اولترا در مقایسه با دوربین 32 مگاپیکسلی شیائومی 14 اولترا باشیم.

ویژگی‌های اضافی

جدای از تمامی ارتقاهای مرتبط با دوربین، انتظار می‌رود شیائومی 15 اولترا از تراشه نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 4 با صفحه‌نمایش چهار لبه خمیده 2K، باتری بزرگتر و بدنه‌از از جنس‌های سرامیکی و چرم مصنوعی در پنل پشتی خود استفاده کند.

تاریخ معرفی Xiaomi 15 Ultra

درنهایت، این گوشی قرار است در دو ماهه اول سال 2025 در چین معرفی شود و احتمالاً با نزدیک شدن به زمان عرضه، اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه منتشر خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون مشخصات شیائومی 15 اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maryam-t

شیائومی سخت افزارش روی کاغذ خوبه اما توی عمل ….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی